Dieselowy Toyota Land Cruiser 250 otrzymał 48-woltowy system hybrydowy

Autor: Volodymyr Kolominov | 23.06.2025, 20:19

Land Cruiser J250, znany również jako Land Cruiser Prado, otrzymał nową jednostkę napędową z technologią 48-woltowej miękkiej hybrydy. Europejska sprzedaż nowości powinna rozpocząć się w najbliższych dniach, chociaż pierwsze dostawy do klientów oczekiwane są dopiero pod koniec 2025 roku.

Co wiadomo

Pierwszy zelektryfikowany Toyota Land Cruiser łączy istniejący 2,8-litrowy silnik turbodiesel, 8-biegową automatyczną skrzynię biegów Direct Shift, przetwornik DC-DC oraz silnik elektryczny-generator zamiast zwykłego rozrusznika. Ostatni pobiera i oddaje energię elektryczną (w trybie regeneracji) do małej baterii litowo-jonowej. Toyota twierdzi, że wszystkie komponenty zostały zaprojektowane i rozmieszczone tak, aby wytrzymać surowe warunki, dzięki czemu możliwości terenowe pojazdu nie zmniejszają się – w tym głębokość pokonywanego brodu 700 mm.

Taki system zapewnia ciszej i bardziej responsywnie zatrzymywanie oraz uruchamianie silnika diesla, a także płynniejsze i bardziej liniowe przyspieszenie od samego początku jazdy. Podobna instalacja 48-woltowa wcześniej pojawiła się w pickupie Toyota Hilux.

Dodatkowa bateria o pojemności 4,3 Ah waży 7,6 kg i znajduje się pod podłogą bagażnika. Przy pełnym naładowaniu silnik elektryczny daje na starcie dodatkowe 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego.

Przypominamy, że Toyota Land Cruiser 300 niedawno również otrzymał hybrydową jednostkę napędową, przy czym pełnoprawną. To obecnie najsilniejsza wersja modelu, generująca łącznie 457 KM i 790 Nm.

Źródło: Toyota