Nawet legenda została bez pracy: słynny John Romero anulował rozwój strzelanki. Prawdopodobnie z powodu działań Microsoftu

Autor: Anton Kratiuk | 04.07.2025, 17:47

Legendarny projektant gier John Romero (John Romero) — jeden z twórców kultowych franczyz Doom, Quake i Wolfenstein — w 2015 roku założył swoje (kolejne) studio Romero Games, które od 2022 roku pracowało nad ambitną strzelanką.

Lecz nawet gwiazdorski status dewelopera nie uchronił go przed problemami finansowymi.

Co wiadomo

John Romero i jego żona Brenda poinformowali, że nieznany wydawca odmówił sfinansowania ich gry. Twierdzi się, że nie ma to związku z jakością pracy ani koncepcją projektu, ponieważ zespół Romero Games odpowiedzialnie podszedł do zadania, mieścił się w ramach czasowych i nie naruszał umów.

W otwartym liście Brenda nie wskazała, kto jest tym podłym wydawcą, ale sytuacja w Romero Games zaskakująco zbiegła się z masową falą zwolnień w Microsoft i jej studiach.

Kilka źródeł twierdzi, że wydawcą strzelanki Romero miała być either Bethesda Softworks, albo Xbox Games Studios. Tak, jeden z artystów Christoph Redl powiedział, że stracił pracę w studiu właśnie z powodu zwolnień w Xbox, inni współpracownicy poinformowali, że studio zostało całkowicie rozwiązane, a byli koledzy intensywnie publikują ogłoszenia o poszukiwaniu pracy na LinkedIn.

Źródło: @romerogamesltd