Elektryczna łódź motorowa Frauscher x Porsche 850 Fantom z "wnętrznościami" od Porsche Macan ustanowiła rekord prędkości
Sportowa łódź motorowa Frauscher x Porsche 850 Fantom z napędem elektrycznym od Porsche Macan Turbo ustanowiła nowy rekord prędkości na wyścigu w Monako, osiągając prędkość 49,84 węzłów (92 km/h).
Co wiadomo
Porsche od dawna znane jest ze swoich rekordów na lądzie — całkiem niedawno Taycan Turbo GT pokonał trasę Road Atlanta w 1 minutę i 33,8 sekundy. Ale teraz niemiecka firma odznaczyła się rekordem także na wodzie. Niech i przy mniejszej prędkości, ale to zupełnie inna powierzchnia.
Tym razem bohaterem nie jest Taycan, lecz sportowa łódź motorowa Frauscher x Porsche 850 Fantom — wspólna konstrukcja Porsche i austriackiej stoczni Frauscher. Statek o długości 8,67 metra otrzymał kadłub od modelu Frauscher 858 Fantom, a także elektryczny napęd i baterię od najsilniejszego Macana Turbo Electric.
Elektryczny napęd Frauscher x Porsche 850 Fantom. Ilustracja:?Porsche AG
W przeciwieństwie do crossovera, który rozwija do 639 KM (470 kW), łódź generuje 544 KM (400 kW). Jej maksymalna prędkość wynosi około 90 km/h w trybie Sport Plus, jednak podczas zawodów w Monako statek osiągnął średnią prędkość 92 km/h (49,84 węzła) w dwóch wyścigach po 1 km.
Zasięg łodzi oczywiście jest mniejszy niż Macana — tylko 100 km przy niskiej prędkości i około 45 km przy prędkości rejsowej 41 km/h (22 węzły). Dla porównania, Macan Turbo Electric według cyklu WLTP jest zdolny przejechać do 590 km.
Rekordowy egzemplarz w kolorze Oakgreen Metallic wykonany jest w stylu Runabout z zamkniętą dziobową częścią i kabiną pod pokładem. Ale Frauscher oferuje również alternatywną wersję Air z centralnym sterowaniem i otwartą strefą lounge na dziobie.
Cena odpowiada ekskluzywności — taka łódź kosztuje od 571 000 € (664 000 $), co oznacza, że jest około pięć razy droższa od Macana Turbo Electric.
Źródło: Porsche