Tesla przygotowuje się do wprowadzenia Modelu 3+ na rynek chiński z ulepszonym akumulatorem i zasięgiem do 700 km

Tesla przygotowuje nową wersję sedana Model 3, skierowaną na rynek chiński. Wersja otrzymała oznaczenie Model 3+ i różni się ulepszonym akumulatorem z zwiększonym zasięgiem do 700 km według cyklu CLTC. Produkcja odbywa się w fabryce Giga Shanghai, a start sprzedaży planowany jest na początek września 2025 roku.
Co wiadomo
Tesla złożyła wniosek o uzyskanie licencji na sprzedaż nowej wersji Modelu 3 w Chinach. Sądząc po oznaczeniu na tylnej części nadwozia, model nosi nazwę Model 3+ i jest wersją z napędem tylnym (RWD) z jednym silnikiem elektrycznym. Jednak wyposażona jest w akumulator trójskładnikowy NMC produkcji LG, który wcześniej stosowano tylko w wersjach z napędem na wszystkie koła Long Range i Performance — co sprawia, że konfiguracja ta jest nietypowa dla modeli z napędem tylnym.
Model 3+ jest pozycjonowany jako wersja pomiędzy Modelem 3 Long Range a Modelem S, ale z naciskiem na efektywność i zasięg bez przesady. Nowy system akumulatorowy z ulepszoną regulacją temperatury i adaptacyjnym ładowaniem pozwala na wydobycie maksimum nawet podczas agresywnej jazdy w miejskich korkach. Przy tym wizualnych zmian jest niewiele: lekki redesign zderzaka, zmienione felgi i charakterystyczna chińska minimalistyczność.

Tesla Model 3+. Ilustracja: MIIT
Tesla wyraźnie gra na boisku lokalnych gigantów — BYD, NIO, XPeng — którzy już przekroczyli granicę 650–700 km zasięgu i nie zwalniają ani w technologiach, ani w cenach. Tak więc Model 3+ to nie tylko kosmetyczna aktualizacja, ale odpowiedź na konkurencję dostosowana do oczekiwań chińskiego konsumenta, który nie jest gotów na kompromisy w liczbach.
Cena wyjściowa wyniesie 270 000 juanów, czyli około 37 600 dolarów amerykańskich, co czyni model potencjalnie atrakcyjną alternatywą zarówno dla lokalnych chińskich marek, jak i innych modeli Tesli.
Źródło: Carnewschina