Zasięg do 537 km i 163 KM: nowy MG4 EV pojawił się w salonach samochodowych w Chinach przed oficjalną premierą
Odnowiony samochód elektryczny MG4 zaczęto wprowadzać do salonów samochodowych w Chinach, chociaż formalny start sprzedaży zaplanowano na 5 sierpnia, a pełnoprawna premiera rynkowa oczekiwana jest dopiero na początku września. Nowość stanowi głęboką modernizację obecnego MG4 z ulepszeniami w designie, wnętrzu i wyposażeniu.
Co wiadomo
MG4 otrzymał bardziej zaokrąglony przód bez imitacji grilla, kroplowe reflektory LED oraz podświetlaną emblemat. Z tyłu - lampy LED z prętem wzdłuż całej szerokości piątych drzwi i zderzak z dekoracyjną czarną wstawką.
Wymiary pojazdu, według chińskich mediów, wzrosły: długość - 4 395 mm, szerokość - 1 842 mm, wysokość - 1 551 mm, rozstaw osi - 2 750 mm. To sprawia, że nowość jest większa zarówno od obecnego MG4, jak i konkurenta BYD Dolphin. Model wyposażony jest w 17-calowe koła o wyrafinowanym designie.
W środku - symetryczna deska rozdzielcza z unoszącym się centralnym systemem multimedialnym, prostokątnym cyfrowym zestawem wskaźników i dwukolorowym wykończeniem. System pokładowy MG×Oppo oparty jest na chipsecie Qualcomm 8155 z obsługą sterowania głosowego, parowania z zewnętrznymi urządzeniami nawigacyjnymi za pomocą gestów oraz funkcji AI.
Wnętrze wykończone jest skórą, chromem i dodatkowym podświetleniem. Jest 50-watowa bezprzewodowa ładowarka, dźwignia zmiany biegów na kolumnie kierownicy oraz sportowe przednie siedzenia z elektrycznym napędem, ogrzewaniem i wentylacją. Drugi rząd - z płaską podłogą, panoramicznym dachem z zasłoną, nawiewami, portami USB oraz składanymi oparciami w układzie 60:40. Bagażnik - z trzypoziomową kompozycją do elastycznego umieszczania rzeczy.
MG4 wyposażony jest w tylny silnik elektryczny o mocy 163 KM (120 kW) i akumulator o pojemności 70 kW·h. To pierwszy seryjny MG z półstałym akumulatorem, o czym poinformował szef oddziału MG Chen Cui. Model zostanie zaproponowany w dwóch wersjach: z zasięgiem 437 i 537 km według cyklu CLTC. Szybkie ładowanie z 30% do 80% zajmuje około 20 minut.
Pojazd zbudowany jest zgodnie z technologią CTB (cell-to-body), gdzie akumulator jest zintegrowany z nośną strukturą nadwozia. Zawieszenie - przednie typu MacPherson i tylne z belką skrętną.
MG4 może otrzymać zestaw L2+ z funkcją nawigacji w trybie autopilota (NOA) do jazdy po autostradzie, ale ostateczne cechy i ceny zostaną ujawnione bliżej startu sprzedaży.
Źródło: Carnewschina