VW zadaje cios: Tesla nie jest już liderem segmentu samochodów elektrycznych w Europie
Tesla nie jest już numerem jeden w Europie pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych. W pierwszej połowie 2025 roku amerykański producent samochodów ustąpił miejsca Volkswagenowi, tracąc 33% sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. O tym świadczą wstępne dane Data Force dotyczące rynków Unii Europejskiej, EFTA i Wielkiej Brytanii.
Co wiadomo
Od stycznia do czerwca Tesla sprzedała 108 878 samochodów elektrycznych w regionie, podczas gdy Volkswagen sprzedał 133 465 sztuk — wzrost wyniósł imponujące 78%. Różnica 24 587 pojazdów pozwoliła niemieckiej marce pewnie zająć pierwsze miejsce wśród producentów samochodów elektrycznych w Europie.
Piątka liderów sprzedaży EV w Europie, pierwsze półrocze 2025:
| Miejsce | Marka | Sprzedaż | Zmiana w stosunku do H1 2024 |
|---|---|---|---|
| 1 | Volkswagen | 133 465 | +78% |
| 2 | Tesla | 108 878 | –33% |
| 3 | BMW | 93 576 | +14% |
| 4 | Skoda | 70 947 | +146% |
| 5 | Renault | 63 704 | +58% |
Oprócz Volkswagena, znaczący wzrost odnotowały BMW, Skoda i Renault. Szczególnie udana okazała się Skoda, która zwiększyła sprzedaż o 146% dzięki popularności nowych modeli Elroq i odnowionego Enyaq. Kluczowym czynnikiem dla Renault stał się hatchback Renault 5.
W czerwcu Tesla jednak ponownie zajęła pierwsze miejsce na europejskim rynku pod względem miesięcznych sprzedaży, ale to okazało się niewystarczające, aby utrzymać się na pierwszym miejscu w pierwszym półroczu. Co więcej, wśród pięciu wiodących marek tylko Tesla wykazała spadek w czerwcu — o 21% (32 605 samochodów). Volkswagen w tym samym miesiącu zwiększył sprzedaż o 9%, BMW — o 16%, Skoda — o 189%, Renault — o 23%.
Ogólnie rzecz biorąc, rynek samochodów elektrycznych w Europie w pierwszej połowie 2025 roku wzrósł o 24% — z 944 858 do 1 177 051 sprzedanych pojazdów. Najpopularniejszymi modelami pozostają Tesla Model Y, Model 3 oraz Volkswagen ID.4, ID.7 i ID.3.
Źródło: InsideEVs