Insider: nowa część Ghost Recon powstaje na Unreal Engine 5 — Ubisoft zrezygnował z własnych Anvil i Snowdrop

Autorytatywny insider Tom Henderson kontynuuje ujawnianie interesujących szczegółów nowej części serii taktycznych strzelanek Ghost Recon, rozwój której niedawno potwierdził szef Ubisoft Yves Guillemot.
Co wiadomo
Już wiemy, że następna Ghost Recon powróci do korzeni franczyzy i stanie się mrocznym strzelcem z widokiem z pierwszej osoby. Teraz w cotygodniowym podcaście Insider Gaming Henderson poinformował, że Ubisoft przy produkcji gry używa nie własnych silników Anvil i Snowdrop, ale popularnej technologii Unreal Engine 5.
Insider przypomniał, że wcześniejsze części Ghost Recon były tworzone na Unreal Engine, a później deweloperzy używali własnej infrastruktury, co uprościło niektóre etapy produkcji, ale wpłynęło na atmosferę i odbiór gry.
Warto zauważyć, że dla dużej firmy znacznie łatwiej jest pracować z Unreal Engine, ponieważ nie brak specjalistów w tej dziedzinie, a silnik nadaje się praktycznie do każdych gier, podczas gdy Anvil i Snowdrop są dostosowane do akcji w otwartym świecie, a Ghost Recon rzeczywiście może wypaść znacznie lepiej na Unreal Engine, tym bardziej, że podobne rozwiązanie stosują również inni deweloperzy, na przykład CD Projekt i BioWare, rezygnując z własnych technologii.
Kiedy się spodziewać
Kilka źródeł Hendersona w Ubisoft wcześniej informowało, że firma osiągnęła całkiem niezły postęp w rozwijaniu kontynuacji Ghost Recon i planuje przejść grę do etapu wewnętrznych testów alfa już jesienią 2025 roku.
Źródło: Insider Gaming Weekly