Więcej mocy i zasięgu przy tej samej cenie: Opel przedstawił zaktualizowane modele Astra i Astra Sports Tourer PHEV

Autor: Volodymyr Kolominov | 29.07.2025, 21:28

Opel zaktualizował gamę jednostek napędowych dla modeli Astra i Astra Sports Tourer. Hybryda typu plug-in stała się nieco mocniejsza — teraz rozwija do 144 kW (196 KM). Cena pozostała ta sama.

Co wiadomo

System składa się z 1,6-litrowego silnika benzynowego turbo o mocy 110 kW (150 KM) oraz silnika elektrycznego, którego moc teraz wynosi 92 kW (125 KM) zamiast poprzednich 81 kW. Maksymalne moment obrotowy wynosi 360 N·m.

Nowością jest również zasilana elektrycznie siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, specjalnie zaprojektowana dla zwiększonej mocy hybrydy typu plug-in. Zastąpiła ona poprzednią sześciobiegową skrzynię biegów.

Kluczowa aktualizacja techniczna dotyczyła akumulatora: zamiast 12,4 kWh, Astra teraz ma pojemność 17,2 kWh. Zwiększa to zasięg modeli na napędzie elektrycznym o 26 kilometrów — do 83 kilometrów według cyklu WLTP. Jednocześnie spadło zużycie paliwa. Opel podaje średnie zużycie energii wynoszące 12,7–13,1 kWh oraz zużycie paliwa wynoszące 2,2–2,4 litra na 100 kilometrów (średnie wartości według cyklu WLTP).

Charakterystyka odpowiada standardowym kompaktowym samochodom z napędem hybrydowym: Astra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy, Sports Tourer — w 7,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 225 km/h.

Standardowe wyposażenie obejmuje system infotainment z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami, bezprzewodową integrację ze smartfonem (Apple CarPlay/Android Auto) oraz bezkluczykowe uruchamianie silnika. Początkowa cena Astra Plug-in Hybrid w Niemczech wynosi 38 460 euro, a Sports Tourer — 39 960 euro.

Źródło: Opel