Nieidealna gra z dużym potencjałem: pierwszy weekend Titan Quest II wykazał duże zainteresowanie nowością THQ Nordic

Autor: Anton Kratiuk | 04.08.2025, 16:17

W piątek 1 sierpnia THQ Nordic i studio Grimlore Games wprowadzili wczesny dostęp do Epic Games Store i Steam Titan Quest II.

Gracze długo czekali na sequel kultowej izometrycznej RPG akcji z 2006 roku, a na podstawie recenzji z pierwszego weekendu można stwierdzić, że gra w pełni spełniła ich oczekiwania.

Co wiadomo

Titan Quest II otrzymała 83% pozytywnych recenzji (ocena oparta na prawie 5000 recenzji), a jej szczytowy online przekroczył 27 tys. osób.

Poszczególne mechaniki gry, na przykład system rozwoju postaci, okazały się kontrowersyjne i spotkały się z krytyką ze strony graczy, jednak ogólnie nowość zadowoliła zarówno fanów pierwszej części, jak i miłośników gier podobnego gatunku.

Titan Quest 2 ma świetną grafikę, piękny projekt artystyczny, ogromną liczbę mitycznych stworzeń, klimatyczną ścieżkę dźwiękową oraz wciągającą rozgrywkę.

Tak, w grze jest ograniczona liczba treści i nie wszystkie mechaniki są dostępne, przez co Titan Quest II w tej chwili nie może się równać z takimi gigantami gatunku jak Path of Exile czy Diablo IV, ale deweloperzy uprzedzali, że w wersji wczesnego dostępu nie zrealizują wszystkich pomysłów, obiecując regularne wydawanie dużych aktualizacji.

Podsumowując, Titan Quest 2 to (na razie) nieidealna gra z dużym potencjałem.

Przypomnijmy, w Titan Quest II gracze ponownie odwiedzą starożytne Grecję, wypełnioną różnorodnymi mitycznymi stworzeniami, a główną antagonistką tym razem zostanie bogini zemsty, Nemezis, która pragnie zerwać nici losu i wprowadzić cały świat w chaos.

W Titan Quest II gracze, tak jak w pierwszej części, mogą swobodnie łączyć umiejętności dwóch dowolnych klas i używać różnych rodzajów broni. Co więcej, miecze, topory, włócznie i inne rodzaje broni będą miały trzy podtypy: lekkie, średnie i ciężkie, co istotnie wpłynie na ich użycie.

Źródło: Steam, SteamDB