DJI ogłosiła serię Romo — swoje pierwsze roboty odkurzające
DJI oficjalnie zaprezentowała serię robotów odkurzających Romo — pierwszy krok firmy na rynek „robotów odkurzających”, a także w ogóle do domów zwykłych gospodarstw domowych. Poprzednie przecieki częściowo się potwierdziły, firma ogłosiła nie dwie, a od razu trzy modele: Romo S, Romo A i Romo P.
Specyfikacje techniczne
DJI opracowała system widzenia komputerowego, który obejmuje dwie soczewki rybie oko + trzy szerokokątne czujniki LiDAR — system jest w stanie rozpoznać nawet przeszkody o grubości 2 mm, na przykład kable. System może działać nawet w warunkach słabego oświetlenia — w zmierzchu, lub daleko pod łóżkiem.
DJI Romo A, DJI Romo S. Ilustracja: DJI
Moc ssania 25 000 Pa, podwójny wałek antyplątający zaprojektowany specjalnie, aby zredukować prawdopodobieństwo nawijania włosów i sierści. Z boków znajdują się dwie elastyczne szczoteczki, które mają zamiatać nawet najtrudniej dostępne miejsca przy ścianach czy nogach mebli, a także w rogach.
Odkurzacz wyposażony jest w zbiornik o pojemności 164 ml i pojemnik na śmieci o pojemności 260 ml. Odkurzacz ma cztery tryby pracy: odkurzacz + mop, tylko odkurzacz, tylko mop i najpierw odkurzacz, a potem mop.
Bateria 5000 mAh zapewnia do 3 godzin w trybie odkurzacza, pełne ładowanie zajmuje 2,5 godziny (szybkie ładowanie 55 W). Kamery w odkurzaczu mogą działać jako system monitoringu w aplikacji DJI. Odkurzacz może działać przez asystenta głosowego. Zrealizowane jest również inteligentne rozpoznawanie dywanów z automatyczną zmianą trybu.
DJI Romo P, Romo A i Romo S. Ilustracja: DJI
Romo S — najprostsza wersja w białej obudowie kosztować będzie od 2423 PLN (654 USD)
Romo A — ma półprzezroczystą pokrywę i niektóre dodatkowe funkcje nawigacyjne, cena od 2786 PLN (752 USD)
Romo P — najbardziej zaawansowana wersja w całkowicie przezroczystym korpusie stacji dokującej i pokrywy odkurzacza, przetwarza worki z kurzem przy użyciu promieniowania ultrafioletowego, dezodoryzuje wodę do mycia podłogi i ma pojemniki na roztwory dezynfekujące. Cena od 3504 PLN (947 USD)
Start sprzedaży — 6 sierpnia w Chinach, globalna dostępność przewidywana jest później w tym roku (data na razie nie została ogłoszona).
DJI dobrze sprawdziła się na rynku dronów i kamer akcji. Wejście firmy na rynek inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego jest pozytywnie odbierane przez wielu — oczekuje się, że firma poważnie podejdzie do analizy rynku, a także wniesie swoje „dronowe” doświadczenie w orientacji i mapowaniu terenu. Są wszelkie podstawy, aby w to wierzyć — według wcześniejszych plotek, firma pracowała nad robotem odkurzającym całe cztery lata, gromadząc doświadczenie i doprowadzając urządzenie do ideału
Przypominam także, że całkiem niedawno firma zaprezentowała nowy typ kamer — DJI 360.