W Chinach certyfikowano wersję hipersamochodu Yangwang U9 o mocy 3019 KM.
W bazie danych Ministerstwa Przemysłu i Informatyzacji Chin (MIIT) pojawiła się informacja o nowej wersji elektrycznego hipersamochodu Yangwang U9. Charakterystyka imponuje: torowa modyfikacja U9 od prestiżowej marki BYD otrzymała czteromotorowy układ napędowy o łącznej mocy 2220 kW, co odpowiada 3019 KM.
Co wiadomo
Każdy silnik jest zamontowany na swoim kole i rozwija 555 kW. To prawie półtora razy więcej niż u takich flagowców segmentu, jak Rimac Nevera (łączna moc 1914 KM) i Lotus Evija (1972 KM). Dla zobrazowania skali — standardowy Yangwang U9 rozwija „zaledwie” 960 kW (około 1287 KM) i już jest rekordzistą Chin pod względem maksymalnej prędkości wśród seryjnych samochodów, osiągając 392,6 km/h. W dokumentach dla wersji torowej podano maksimum 350 km/h, ale to prawdopodobnie wstępna lub ograniczona przez elektronikę wartość. Cena bazowego U9 w Chinach to około 853 000 PLN (231 000 USD), cenę torowej modyfikacji na razie nie ujawniono.
Yangwang U9 Track Edition. Źródło:?MIIT
Zewnętrznie Track Edition jest zbliżony do zwykłego U9: niski profil super samochodu, jaskrawoczerwony nadwozie z błyszczącymi czarnymi akcentami, ale z wyraźnym naciskiem na aerodynamikę. W standardowym wyposażeniu znajduje się duże stałe skrzydło i masywny dyfuzor z regulowanymi łopatkami, oba z włókna węglowego. Dach również wykonany jest z węgla, aby zmniejszyć masę. Opcjonalnie oferowane będą bardziej agresywny przedni splitter i aktywne tylne skrzydło z napędem elektrycznym.
Wymiary zależą od pakietu aerodynamiki: długość — 4965 lub 4995 mm, szerokość — 2030 mm, wysokość — 1311 lub 1351 mm. Rozstaw osi — 2900 mm. Masa własna — 2478 kg, co nie jest mało jak na super samochód, ale jest typowe dla dużego elektrycznego SUV-a. We wszystkich kołach zamontowane są opony 325/30 R20.
Szczegóły techniczne są na razie ograniczone do danych o mocy, ale można przypuszczać, że model zachowa kluczowe elementy U9, w tym baterię LFP o pojemności 80 kWh z możliwością ładowania od 30 do 80% w 10 minut na 500-kilowatowej stacji DC. Prawdopodobnie pozostanie również autorska aktywna zawieszenie BYD DiSus-X, pozwalająca samochodowi poruszać się na trzech kołach i wykonywać efektowne sztuczki w miejscu.
Źródło: Electrek