Nowe silniki Toyoty mogą pojawić się nawet w elektrycznych samochodach z zwiększonym zasięgiem (EREV)
Toyota przygotowuje nową rodzinę silników spalinowych, które będą mogły pracować w różnych typach pojazdów — od elektryfikowanych po elektryczne, z silnikiem spalinowym działającym jako generator.
Co wiadomo
Japońska firma, pozostając jednym z liderów w dziedzinie hybryd, nie postrzega elektryfikacji jako nieuchronnego końca dla silników spalinowych. Według wiceprezesa ds. strategii i marketingu europejskiego oddziału Toyoty, Andrei Carlucchiego, nowe silniki o pojemności 1,5 i 2,0 litra będą mocniejsze i bardziej oszczędne od swoich poprzedników, a ich konstrukcja jest od początku opracowywana z myślą o różnych zastosowaniach — w samochodach elektrycznych, hybrydowych i hybrydach plug-in.
Zamiast dostosowywać istniejącą platformę silników spalinowych do elektryfikacji, Toyota chce stworzyć architekturę z priorytetem dla samochodów elektrycznych z możliwością, bez utraty wydajności, wykorzystania jej do hybryd plug-in i samorządzących się hybryd, a także samochodów z zwiększonym zasięgiem (EREV).
Nowe silniki mają dać firmie elastyczność w warunkach, gdy rynki na całym świecie zmierzają w stronę elektryfikacji różnymi tempami. To pozwoli na oferowanie wersji benzynowych, hybryd, EREV lub samochodów w 100% elektrycznych w zależności od regionu. Toyota nie rezygnuje również z pomysłu przejścia na wodór i paliwa syntetyczne dla modeli z silnikami spalinowymi.
Firma na razie nie ujawnia, w których konkretnie modelach pojawią się nowe silniki spalinowe, ale jedną z obiecujących dziedzin mogą być pickupy. Firma już pokazała koncepcję przypominającą elektryczną wersję Tacoma i rozważa bardziej zaawansowane elektryfikowane opcje dla Tundry. W ich następnych pokoleniach może pojawić się schemat EREV z większym zasięgiem w trybie elektrycznym.