AMD prezentuje FidelityFX SDK 2:0 i FSR 4.0.2. Nowa era neural renderingu
Podczas tegorocznego Gamescomu AMD wprowadziło nowe aktualizacje pakietu FidelityFX, zapowiadając nową przyszłość dla renderingu grafiki. Wraz z FidelityFX SDK 2.0, deweloperzy otrzymują narzędzia na wyższym poziomie – w tym obsługę FSR 4.0.2 oraz nowatorski system FSR Redstone, mający stanowić odpowiedź na rozwiązania od NVIDIA w neural renderingu.
Co wiemy
Nowe SDK oferuje wsparcie dla najnowszych technologii i metody ulepszania obrazu opartych na sztucznej inteligencji. Zaprezentowane FSR 4.0.2 wprowadza znaczne usprawnienia techniczne i funkcjonalne w porównaniu do poprzednich wersji.
- FSR 4 – wykorzystuje machine learning do lepszego skalowania obrazu,
- FSR Redstone – łączy super-rozdzielczość z path-tracingiem i radiance cachingiem,
- kompatybilność z UE5 (wersje 5.1–5.6),
- automatyczne aktualizacje sterowników AMD Software: Adrenalin Edition.
Dodatkowe usprawnienia w FSR 4.0.2 mogą zmniejszyć efekt "ghostingu", poprawiając odwzorowanie efektów cząsteczkowych i detali. AMD obiecuje prostszą implementację dzięki gotowym bibliotekom oraz szybką integrację z pomoc przy wykorzystaniu pluginu do UE5.
Przykładowe porównania wskazują, że nowy standard FSR 4 oferuje bardziej naturalny obraz z lepszym kontrastem i szczegółami w ruchu. Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, FSR 4.0.2 potrzebuje kart graficznych Radeon RX 9000 lub nowszych, jednak FSR 3.1.5 dostępne w SDK 2.0, zadziała na starszych sprzętach wspierających Shader Model 6.2.
Aktualizacje sterowników AMD mogą automatycznie przynieść nowe funkcjonalności dla gier korzystających już z FSR 3.1, co czyni tę wiadomość jeszcze bardziej ekscytującą dla twórców i graczy.