Jeep Cherokee wraca: nowe pokolenie z hybrydą

Autor: Volodymyr Kolominov | 22.08.2025, 08:31

Jeep przywrócił Cherokee do swojej gamy modeli po dwuletniej przerwie. Crossover modelu 2026 debiutuje w nowym pokoleniu. Stał się większy, otrzymał więcej technologii i wyposażony został w hybrydowy napęd.

Co wiemy

Nowy Jeep Cherokee otrzymał 350-woltowy hybrydowy system Stellantis, stworzony specjalnie dla tego modelu. Na starcie sprzedaży to bezalternatywna jednostka napędowa, ale później spodziewane są inne silniki. System łączy 1,6-litrowy silnik turbo i skrzynię biegów e-CVT. Bateria ma tylko 1,08 kW·h i nie ma możliwości ładowania z sieci: zasilana jest przez silnik spalinowy i odzyskiwanie energii. Łączna moc wynosi 210 KM, a moment obrotowy osiąga 312 N·m. Jeep obiecuje zasięg większy niż 500 mil (805 km), zużycie 37 mil na galon (6,4 l/100 km) i przyspieszenie do 60 mil/h (97 km/h) w 8,3 sekundy.

Cherokee zbudowany jest na platformie STLA Large. Długość — 188,1 cala (477 cm), szerokość z lusterkami — 83,6 cala (212 cm), wysokość — 67,6 cala (172 cm), rozstaw osi — 113 cali (287 cm), co jest o 15 cm większe od poprzedniego pokolenia. Przestrzeń bagażowa wzrosła o 30%.

Domyślnie zainstalowano napęd na wszystkie koła Active Drive I z wyłączanym tylnym osia i czterema trybami: Auto, Sport, Śnieg i Błoto/Piasek. Geometria prześwitu — wśród najlepszych w klasie: kąt natarcia 19,6°, kąt zejścia 29,4°, prześwit 8 cali (203 mm), kąt rampy 18,8°. W przygotowaniu jest także nowa wersja Trailhawk, ale szczegóły są na razie nieznane.

Design nowego Cherokee nawiązuje do kultowego XJ: proste linie, "pudełkowy" sylwet, U-kształtne dzienne światła wokół reflektorów, charakterystyczne wygięcia słupków nadwozia przy tylnych lampach. Wewnątrz — znany styl z Wagoneer S: czteroramienny kierownica, poziome nawiewy i premium wykończenie.

W standardzie — 10,25-calowy cyfrowy panel instrumentów i 12,3-calowy ekran systemu Uconnect 5 z bezprzewodowymi Apple CarPlay i Android Auto. Nowy pokrętło wyboru biegów zwalnia miejsce w tunelu. W standardowym wyposażeniu znajdują się czujniki deszczu, awaryjne hamowanie, kontrola martwego pola, asystent parkowania i system Active Driving Assist (Level 2). Wśród opcji — kamery panoramiczne i przednie, wentylacja przednich siedzeń, ogrzewanie tylnych, panoramiczny dach i elektrycznie otwierana piąta drzwi z bezdotykową aktywacją.

W USA sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2025 roku. Najpierw dostępne będą wersje Limited (44 490 PLN (12 000 USD)) i Overland (47 990 PLN (13 000 USD)). Podstawowy Cherokee wyceniono na 38 990 PLN (10 500 USD) — o 200 PLN (54 USD) taniej od poprzednika. Średni Laredo kosztuje 41 990 PLN (11 500 USD). Dostawy rozpoczną się na początku 2026 roku.

Źródło: Jeep