Warhammer 40,000: Dawn of War IV ucieszy fanów strategii czterema kampaniami fabularnymi, składającymi się z ponad siedemdziesięciu misji

Autor: Anton Kratiuk | 24.08.2025, 12:32

Kilka dni temu miał miejsce niespodziewany anons Warhammer 40,000: Dawn of War IV. Kontynuację kultowej serii tworzy nie Relic Entertainment, a studio KING Art - autor nieco mało popularnej strategii Iron Harvest.

Nowoczesne RTS-y są tworzone przede wszystkim z myślą o emocjonujących bataliach online, ale w Dawn of War IV zastosowano zupełnie inne podejście, które z pewnością docenią fani starych gier tego gatunku.

Co wiadomo

Kreatywny dyrektor Dawn of War IV Jan Theysen w wywiadzie dla PC Gamer poinformował, że podstawą gry będzie tryb fabularny dla pojedynczego gracza, ponieważ taki właśnie aplikuje badanie fanów Iron Harvest.

Studio jest pewne, że miłośnicy strategii bardziej cenią interesujące kampanie fabularne niż tryby sieciowe, dlatego w nowej części Dawn of War gracze otrzymają cztery kampanie dla czterech różnych frakcji - kosmicznych marines, tech-priestów, orków i necronów.

W kampaniach będzie ponad siedemdziesiąt misji, w których należy nie tylko umiejętnie dowodzić wojskami, ale także podejmować trudne decyzje wpływające na rozwój fabuły. Pojawią się również opcjonalne dodatkowe zadania, za wykonanie których gracze otrzymają cenne nagrody.

Dyrektor gry podkreślił, że mimo nacisku na fabularne kampanie dla pojedynczych graczy, Warhammer 40,000: Dawn of War IV ucieszy graczy tradycyjnymi trybami online, w których możliwe będą wielkie bitwy:

Będziemy mieć tryby multiplayer dla tych, którzy chcą grać z przyjaciółmi lub przeciw innym graczom. Jednak, jak widzieliśmy z opinii społeczności oraz na podstawie naszych wspomnień o tym, co sami najbardziej cenimy w RTS-ach od młodości, oraz o tym, jak to uformowało nasze gusta w gatunku, to właśnie kampanie dla pojedynczego gracza pozostawiły najdłuższy ślad.

Kiedy się spodziewać

Warhammer 40,000: Dawn of War IV pojawi się w 2026 roku tylko na PC (Steam).

Źródło: PC Gamer