Aktualizacja Peugeota 308: diesel pozostał nawet po faceliftingu
Hatchback i kombi Peugeot 308 przeszły planową aktualizację. Popularny model otrzymał wyraźnie przebudowany design i bardziej efektywne napędy.
Co wiadomo
Zewnętrznie 308 jest teraz bliższy nowym 3008 i 5008, szczególnie z przodu. Silnik benzynowy pozostaje w ofercie, ale teraz dostępny jest tylko z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. Trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra osiąga 145 KM (107 kW) i współpracuje z sześciobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny wspomaga przy ruszaniu i w korkach: w mieście do 50% przejazdów można wykonać na napędzie elektrycznym bez ładowania z sieci.
Dla tych, którzy oczekują większej wydajności od hybrydy, dostępna jest wersja 308 Plug-in Hybrid 195. Łączy 1,6-litrowy silnik turbo (150 KM, 110 kW) i silnik elektryczny o mocy 125 KM (92 kW). Łączna moc wynosi 195 KM (143 kW). Skrzynia biegów to siedmiobiegowa skrzynia z podwójnym sprzęgłem.
Bateria hybrydy plug-in o pojemności 17,2 kWh znajduje się w podłodze i zapewnia do 85 km zasięgu wg cyklu WLTP, znacząco więcej niż wcześniej. Ładowanie z stacji ściennej o mocy 7,4 kW zajmuje około dwóch godzin. W codziennym użytkowaniu w mieście taka hybryda potrafi jeździć na napędzie elektrycznym przez dłuższy czas, zachowując zapas paliwa na dalsze trasy.
Peugeot nie rezygnuje jednak z diesla. Od wiosny 2026 roku dla 308 oferowany będzie 1,5-litrowy BlueHDi o mocy 130 KM (96 kW), który wyposażony jest w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Taka wersja skierowana jest do tych, którzy często podróżują po drogach szybkiego ruchu i cenią niski zużycie paliwa oraz duży zasięg bez ładowania.
Linia modelu wzbogaca się o w pełni elektryczny E-308 z silnikiem o mocy 156 KM (115 kW) i akumulatorem o pojemności 58,4 kWh. Zasięg samochodu elektrycznego wynosi do 450 km. W ten sposób Peugeot oferuje dla 308 wszystkie aktualne typy napędów w europejskiej klasie C.
Zamówienia na zaktualizowanego Peugeota 308 będą przyjmowane jesienią 2025 roku. Produkcja zostanie uruchomiona w fabryce w Mulhouse we Francji. Ceny jeszcze nie zostały ogłoszone: obecnie w Niemczech wersja Hybrid 145 kosztuje od 34 110 € (126 557 PLN), a wersja dieslowska kosztuje od 35 390 € (129 032 PLN).
Koncepcja Peugeota jest jasna: zaoferować maksymalną liczbę wersji na różne scenariusze. Miękka hybryda - do miasta, podłączana - dla tych, którzy mogą ładować w domu i jeżdżą niedaleko, diesel - dla "drogowych", a samochód elektryczny - dla tych, którzy są gotowi do pełnej elektryfikacji. Taka wszechstronność czyni 308 jednym z kluczowych modeli w ofercie marki.
Źródło:?Peugeot