Nissan zakończył produkcję GT-R po 18 latach na taśmie produkcyjnej

Autor: Volodymyr Kolominov | 26.08.2025, 22:03

Z taśmy produkcyjnej zszedł ostatni egzemplarz Nissan GT-R serii R35, kończąc historię jednego z najdłużej produkowanych supersamochodów współczesności.

Co wiadomo

W ciągu 18 lat japońska firma wyprodukowała około 48 tysięcy egzemplarzy GT-R R35. W tym czasie model przeszedł dwie aktualizacje i otrzymał szereg „wzmocnionych” wersji stworzonych przez dział Nismo.

Wszystkie GT-R były wyposażone w 3,8-litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem, który był ręcznie składany przez dziewięciu specjalnie przeszkolonych inżynierów. W wersji debiutanckiej silnik osiągał moc 480 KM, przyspieszał coupe do 100 km/h w 3,5 sekundy i zapewniał maksymalną prędkość 312 km/h.


Nissan GT-R. Foto:?Nissan

Później u Nismo pojawiła się 600-konna modyfikacja, ale potencjał jednostki był znacznie wyższy. Tuningujące warsztaty zwiększały jej moc prawie do 2000 KM, przypisując R35 kultowy status w świecie tuningu na równi z legendarnym Skyline GT-R R34.

Ostatnią wersję R35 zaprezentowano w 2023 roku, a do lutego 2024 roku japońscy klienci wykupili wszystkie auta.


Kluczowe etapy w historii Nissan GT-R R35. Ilustracja:?Nissan

Co dalej z GT-R, na razie nie jest jasne. W firmie potwierdzili tylko, że nazwa powróci. Ale kiedy to się wydarzy i jak będzie wyglądał nowy GT-R, nie wiadomo.

Na Tokyo Motor Show 2023 zaprezentowano koncepcję Hyper Force, która być może zasugerowała design przyszłego modelu. W najlepszym przypadku na samochód seryjny trzeba będzie jeszcze poczekać kilka lat. Dla porównania: pierwszy koncept R35 zaprezentowano w 2001 roku, a model wszedł do produkcji dopiero w 2007 roku.

Źródło: Nissan