Indiana Jones i Wielki Krąg otrzyma „inteligentne” DLC z dynamicznym poziomem trudności

Autor: Russell Thompson | 01.09.2025, 14:31

Deweloperzy Indiana Jones i Wielkiego Kręgu przygotowują ogromne rozszerzenie The Order of the Giants, które ma interesującą cechę: poziom trudności będzie dynamicznie dostosowywać się do postępów gracza w głównej kampanii. Oznacza to, że można przejść dodatek zarówno zaraz po zapoznaniu się z grą, jak i na etapie końcowym — w obu przypadkach będzie się on wydawał organoleptycznie odpowiedni.

Co wiadomo

Według słów dyrektora kreatywnego Axela Torveniusa oraz wiodącego projektanta gier Zeka Viranta, DLC będzie wbudowane w już istniejącą lokalizację Watykanu. Takie podejście, jak wyjaśniają, czyni grę bardziej spójną, zamiast przekształcać dodatek w „oddzielną przygodę na boku”.

Mechanika trudności działa prostą zasadą: jeśli gracz dotarł tylko do Watykanu — dodatek uruchamia się na pierwszym poziomie trudności. Dotarliście do Gizy — czekajcie na drugi poziom. A jeśli droga zaprowadziła do Sukhothai, to przygotujcie się na trzeci, znacznie trudniejszy. Zmiany dotyczą również liczby wrogów i ich zdrowia, więc walki będą odczuwane różnie w zależności od etapu przechodzenia.

Dlaczego to ważne

Taki format dodatku jest wygodny dla wszystkich kategorii graczy: zarówno dla tych, którzy chcą wrócić do gry po finale, jak i dla tych, którzy chcieli zacząć od nowa. Teraz nie trzeba się martwić, że DLC będzie „zbyt łatwe” lub, przeciwnie, niedostępne dla nowicjusza.

The Order of the Giants będzie dobrym powodem do ponownego przejścia — przynajmniej, aby sprawdzić, jak zmienia się balans i wrażenia z gry na różnych etapach.

Indiana Jones i Wielki Krąg jest już dostępny na PC, Xbox Series X|S i PlayStation 5. Wersja na Nintendo Switch 2 również jest w drodze, premiera planowana jest na 2026 rok.

Źródło: IGN