Wycieczka cech Polestar 5: zasięg do 670 kilometrów, do 884 KM i cena od 120 600 EUR (120 000 EUR)

Autor: Volodymyr Kolominov | 03.09.2025, 07:59

Polestar szykuje się do przedstawienia swojego nowego flagowca — elektrycznego gran-turera Polestar 5. Choć oficjalna premiera jeszcze przed nami, dzięki AutoWeek.nl poznaliśmy kluczowe cechy i orientacyjne ceny na najwyższy model marki.

Co wiadomo

Polestar 5 — to seryjna wersja koncepcji Precept z 2020 roku. Pod względem formatu i stylu nowość jest zbliżona do Audi e-tron GT, Tesla Model S oraz Porsche Taycan: niski, wydłużony nadwozie z akcentem na dynamikę. To pierwszy samochód Polestar na całkowicie własnej platformie, niewiązanej z innymi projektami Geely.

Model wyjdzie w dwóch wersjach — Dual Motor i Dual Motor Performance.

  • Polestar 5 Dual Motor jest wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 748 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy, maksymalna prędkość — 250 km/h. Zasięg — do 670 km, wspiera ładowanie o mocy do 350 kW.
  • Polestar 5 Dual Motor Performance rozwija 884 KM i osiąga prędkość 100 km/h w 3,1 sekundy. Przy tym zasięg skraca się do 565 km.

Polestar 5 zaczyna się od 120 600 EUR (120 600 EUR) za Dual Motor. Wersja Performance kosztuje około 145 300 EUR (145 300 EUR). Tak więc podstawowy Polestar 5 jest nawet tańszy niż Porsche Taycan 4S (544 KM, od 127 500 EUR (127 500 EUR)).


Prototyp Polestar 5. Zdjęcie:?Polestar

Wyposażenie odpowiada statusowi. Już w standardzie: 14,5-calowy ekran multimedialny, cyfrowa tablica wskaźników o przekątnej 9 cali, elektrycznie regulowane i podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewane siedzenia tylne oraz kierownica, a także czterostrefowa klimatyzacja, panoramiczny dach, matrycowe reflektory LED oraz 20-calowe felgi.

Wersja Performance dodaje system audio Bowers Wilkins, pomalowane zaciski oraz pasy bezpieczeństwa, a także specjalne felgi.

Na razie mamy do czynienia z wersjami startowymi Launch Edition. Później mogą pojawić się bardziej przystępne wersje z silnikami o obniżonej mocy.

Źródło: AutoWeek