Stellantis anulowała elektrycznego pickupa Ram — zostanie tylko wersja z silnikiem spalinowym

Autor: Volodymyr Kolominov | 12.09.2025, 21:39

Firma Stellantis ogłosiła w piątek, że całkowicie rezygnuje z projektu elektrycznego pickupa, który miał stać się najdalekobieżniejszym i najsilniejszym w segmencie. Rozwój modelu zatrzymano z powodu spadku popytu na bateryjne "ciężarówki" w Ameryce Północnej.

Co wiadomo

Początkowo premiera bateryjnego pickupa miała odbyć się jeszcze w 2024 roku, ale terminy były kilkakrotnie przesuwane: najpierw na 2025, potem na 2026, a następnie na 2027 rok. Teraz projekt został całkowicie zamknięty. Zgodnie z planem model ten miał otrzymać akumulatory w wersjach na 168 i 229 kW·h, z zasięgiem 350 i 500 mil (563 i 805 km) odpowiednio.

Miejsce całkowicie elektrycznego pickupa zajmie Ram 1500 REV — w zasadzie były Ramcharger, który jest wersją REX (Range Extended EV) z akumulatorem o pojemności 92 kW·h, silnikiem benzynowym V6 3.6, zbiornikiem na paliwo o pojemności 27 galonów (102 litry) i dwoma silnikami elektrycznymi. W trybie elektrycznym pickup przejeżdża około 145 mil (233 km), ale w połączeniu z silnikiem spalinowym łączny zasięg osiąga 690 mil (1110 km). Moc modelu osiąga 647 KM.


2026 Ram 1500 REV. Foto:?Ram

Rozpoczęcie sprzedaży Ram 1500 REV zaplanowano na początek 2026 roku. Ceny ogłoszone zostaną bliżej momentu uruchomienia, ale oczekuje się, że wyniosą co najmniej 277 778 PLN (75 000 USD).

Źródło: Electrek