Wykonanie techniczne Ghost of Yotei nie budzi wątpliwości: eksperci Digital Foundry wysoko ocenili nowy ekskluzyw PlayStation 5

Autor: Anton Kratiuk | 26.09.2025, 18:32

Jak już informowaliśmy, krytycy wysoko ocenili Ghost of Yotei, podkreślając interesującą fabułę, ulepszone mechaniki rozgrywki oraz doskonałą atmosferę feudalnej Japonii. Stan techniczny gry oceniano żartobliwie, ale eksperci Digital Foundry, jak zawsze, szczegółowo zgłębnęli ten temat i wydali swój werdykt.

Co wiadomo

Specjaliści Digital Foundry opublikowali szczegółową analizę techniczną nowego ekskluzywu PlayStation 5. Gra od Sucker Punch zrobiła wielkie wrażenie dzięki jakości grafiki, stabilnej wydajności i zaawansowanym efektom wizualnym.

Ghost of Yotei oferuje cztery tryby graficzne: jakość (4K/30fps), wydajność (60fps przy 1080p na PS5 i 1440p na PS5 Pro), a także dwa presety z ray tracingiem — Raytracing (30fps przy 1440p) i Raytracing Pro (1080p/60fps z PSSR), z których ostatni dostępny jest tylko na PS5 Pro. Mimo pewnych ustępstw, np. szumów na teksturach w RT Pro, efekt globalnego oświetlenia znacznie poprawia wrażenia wizualne.

Zespół Digital Foundry zauważył także:

  • stabilną liczbę klatek na sekundę w trybach jakości i wydajności (z rzadkimi spadkami do 50fps bez patcha pierwszego dnia);
  • wdrożenie HDR oraz szczegółowość obiektów nawet przy zbliżeniach;
  • ulepszone animacje, efekty pogodowe i twórcze rozwiązania, dziedziczone po Ghost of Tsushima.

Ekspertów ucieszyło również to, że deweloperzy odpowiedzialnie podeszli do optymalizacji Ghost of Yotei na podstawowej PS5: silnik działa stabilnie, a efekty wizualne — szczególnie oświetlenie i warunki pogodowe — wyglądają imponująco, chociaż, oczywiście, na modelu Pro grafika i wydajność są jeszcze lepsze.

Kiedy się spodziewać

Ghost of Yotei zadebiutuje 2 października 2025 roku.

Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej

  • Tak ciekawie nie było mi od dawna: recenzja Ghost of Yotei

Źródło: Digital Foundry