W podstawowej konfiguracji Peugeot 308 zachowano to, co usunięto z najwyższej
Odnowiony hatchback i kombi Peugeot 308 są już dostępne w Europie, ale analiza konfiguratora pokazuje, że wersja Style jest nie tylko dobrze wyposażona, ale także zachowała funkcję, którą Peugeot usunął z najwyższej wersji GT Exclusive.
Co wiadomo
Chodzi o fizyczny panel klimatyzacji z dwoma pokrętłami i zestawem dotykowych przycisków pod centralnym ekranem dotykowym. Taka sama konfiguracja jest stosowana w wersjach Style, Business i Allure.
Jednak modele GT i GT Exclusive otrzymały dotykowe przyciski szybkiego dostępu „Peugeot i-toggles”. Oznacza to, że ustawienie temperatury wymaga spojrzenia na ekran i dotknięcia odpowiedniego obszaru — proces, który bardziej rozprasza podczas jazdy niż fizyczne przyciski.
Najtańsza wersja 308 Style standardowo wyposażona jest w 10-calowy system multimedialny i 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, choć bez premium materiałów z wyższych wersji. W skład wyposażenia wchodzi dwustrefowa klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, lusterka z podgrzewaniem i elektrycznym składaniem, a także system audio z sześcioma głośnikami.
Eksteryer zachowuje sportowe zderzaki i w pełni LED-owe oświetlenie zmodernizowanego modelu w połączeniu z czarnymi 16-calowymi obręczami.
Flagowa wersja GT Exclusive wyróżnia się diamentowym wykończeniem 18-calowych obręczy, wyrazistymi bocznymi listwami, poszerzeniem przedniego zderzaka i podświetloną sekcją grilla z świecącym logo Peugeot i matrycowymi reflektorami LED.
Wnętrze GT Exclusive wyposażono w odnowione wskaźniki z grafiką 3D, ambientowe podświetlenie, tapicerkę z Alcantary i pakiet 360 Vision Drive Assist Plus. Opcje obejmują system audio Focal z 10 głośnikami, panoramiczny dach, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, całoroczne opony i chowany hak holowniczy.
Odnowiony Peugeot 308 dostępny jest z silnikiem hybrydowym typu miękkiego, hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektrycznym. Najmocniejsza wersja — PHEV z mocą 192 KM (143 kW). Wersja Style dostępna jest tylko z hybrydą typu miękkiego i silnikiem elektrycznym, więc dla PHEV z fizycznymi przyciskami klimatyzacji trzeba wybierać Business lub Allure.
Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Ilustracja: Peugeot
We Francji najtańsza wersja 308 Style Hybrid 145 kosztuje od 123 437 PLN (28 390 EUR), flagowa GT Exclusive z tym samym silnikiem — 145 348 PLN (33 277 EUR). Najdroższa — 308 GT Exclusive Plug-in Hybrid 195 za 173 250 PLN (39 780 EUR), co oznacza, że jest droższa o 1 979 PLN (461 EUR) od równoważnej Electrique 156.
Źródło: Carscoops