Tesla zwiększyła zasięg Modelu 3 i przywróciła tradycyjny przełącznik kierunkowskazów
Tesla zaktualizowała Model 3 na rynek europejski. Sedan otrzymał bardziej pojemne akumulatory i klasyczny podkierunkowy przełącznik kierunkowskazów. Zasięg w cyklu WLTP wzrósł o 48 kilometrów, w zależności od wersji.
Co wiadomo
Kiedy Model 3 zadebiutował w 2019 roku, sedan był wzorem jeśli chodzi o zasięg. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat konkurencja nadrobiła różnicę: Mercedes-Benz CLA EQ i BMW iX3 teraz przejeżdżają aż 800 kilometrów na jednym ładowaniu. Tesla przeprowadziła lifting Modelu 3 na początku 2024 roku, a teraz zainstalowała w elektrykach akumulatory z ogniwami o podwyższonej gęstości.
Tesla tradycyjnie nie ujawnia dokładnej pojemności akumulatorów, ale do aktualizacji sedany używały bloków o pojemności 78,1 kWh (dla wersji tylnonapędowej) oraz 82 kWh (dla wersji z napędem na wszystkie koła).
Oto jak zmienił się zasięg w cyklu WLTP:
- Model 3 Long Range z napędem tylnym — teraz 750 km zamiast 692 km;
- Podstawowa wersja tylna — 554 km zamiast 512 km
- Long Range z napędem na wszystkie koła — 716 km zamiast 694 km
- Performance — 571 km zamiast 528 km
Zmodernizowane akumulatory zostaną również zainstalowane w SUVie Model Y Long Range z napędem na wszystkie koła. Jego zasięg wzrośnie z 585 do 628 kilometrów.
Podkierunkowy przełącznik. Zdjęcie: Tesla
Podczas liftingu Tesla usunęła tradycyjny podkierunkowy przełącznik, zastępując go przyciskami na kierownicy. Decyzję skrytykowali zarówno dziennikarze, jak i właściciele. Teraz firma uznała swój błąd i przywróciła znany wszystkim kierowcom element.
Źródło: Autocar