Apple wyśmiała awarię CrowdStrike i “niebieski ekran śmierci” w nowej reklamie Mac
Firma Apple postanowiła przypomnieć użytkownikom, że w świecie technologii są rzeczy gorsze od cen iPhone’a — to niebieski ekran śmierci (BSOD). Nowy ośmiominutowy film reklamowy nosi tytuł „The Underdogs - BSOD” i zamienia ubiegłoroczną awarię CrowdStrike, która sparaliżowała miliony komputerów z systemem Windows, w wielką kampanię negatywnego PR dla Microsoftu.
Autsajderzy kontra niebieskie ekrany
W centrum fabuły znajduje się fikcyjny zespół „autsajderów”, którzy przygotowują się do ważnego dnia wystawy. Wszystko idzie jak po maśle, aż do momentu masowego załamania: komputer za komputerem spada w niebieskie ekrany, a nasi bohaterowie na MacBooku i Mac Mini kontynuują zawieranie transakcji, podczas gdy konkurenci rozpaczliwie restartują Windows.
Apple nie pozostawia wątpliwości, na co nawiązuje film. Pojawia się „ekspert ds. bezpieczeństwa” Sam z suchym komentarzem: awaria miała miejsce na poziomie jądra — tam, gdzie CrowdStrike w 2024 roku z hukiem poniosła porażkę, unieruchamiając banki, linie lotnicze i gigantów telekomunikacyjnych.
Ostateczna morał brzmi po - jabłkowo wyraźnie: „To problem PC. Twoje Maci są bezpieczne”. Efekt — chrestomatyczna fraza: „Nie ma bezpieczeństwa, jak bezpieczeństwo Maca”.
Film już zdobył Internet — fani żartują, że Apple wróciło do ery kultowych „Jestem Maciem”, kiedy to wyśmiewało wirusy i zawieszania Windows. Teraz historia się powtarza — tylko zamiast prostego „kichania PC-aka” mamy wielką porażkę CrowdStrike i niebieski ekran XXI wieku.
Źródło: Apple