Mercedes-Benz EQB znika z rynku

Autor: Volodymyr Kolominov | 08.10.2025, 09:09

Jedyny siedmiomiejscowy elektryczny crossover niemieckiej marki zostaje wycofany z produkcji, ale jego następca jest już w opracowaniu.

Co wiadomo

Mercedes-Benz przerywa sprzedaż modelu EQB. Pierwszy i jedyny siedmiomiejscowy samochód elektryczny tej firmy nie będzie oferowany w USA i Kanadzie po roku modelowym 2025, potwierdził przedstawiciel firmy dla InsideEVs.

„EQB osiągnął koniec planowanego cyklu życia i dlatego nie będzie oferowany w USA i Kanadzie po roku modelowym 2025, — powiedział przedstawiciel. — Mercedes-Benz pozostaje całkowicie zaangażowany w elektryfikację, a największa aktualizacja gamy modelowej w historii marki już się zbliża. Jak ogłoszono na IAA Mobility 2023, Mercedes-Benz zaprezentuje również dwa SUV-y na nowej architekturze."


Mercedes-Benz EQB. Ilustracja:?Mercedes-Benz

EQB zbudowany jest na starzejącej się platformie MFA, wprowadzonej już w 2011 roku. Crossover zadebiutował w 2021 roku jako elektryczna alternatywa dla benzynowego i dieslowskiego GLB.

Bateria o pojemności 70,5 kWh przyjmuje maksymalnie 100 kW z stacji szybkiego ładowania, co według dzisiejszych standardów nie jest najlepszym wynikiem. Według danych Mercedes-Benz, ładowanie od 10% do 80% zajmuje około 35 minut. Zasięg według EPA wynosi od 205-251 mil (330-404 kilometrów).


Wnętrze Mercedes-Benz EQB. Zdjęcie:?Mercedes-Benz

EQB wkrótce otrzyma następcę. Nowy model prawdopodobnie będzie nosił nazwę GLB with EQ Technology i zadebiutuje w przyszłym roku razem z nowym elektrycznym GLA. Zbudowane na tej samej architekturze MMA, co sedan CLA ostatniej generacji, nowe crossovery otrzymają poważną aktualizację technologiczną.

Bateria przejdzie z systemu 400-woltowego na 800-woltowy, co umożliwi osiągnięcie znacznie wyższych prędkości ładowania. W elektrycznym CLA maksymalna moc ładowania wynosi 320 kW, co zapewnia uzupełnienie energii od 10% do 80% w zaledwie 22 minuty na mocnej stacji DC.

Podobnie jak nowy CLA, GLB również będzie dostępny z silnikami benzynowymi. Platforma MMA niemieckiego producenta samochodów została pierwotnie zaprojektowana tak, aby w pierwszej kolejności odpowiadać elektrycznym pojazdom, a w drugiej - dla silników hybrydowych.

Źródło: InsideEVs