Ferrari ujawnia szczegóły techniczne swojego pierwszego samochodu elektrycznego

Autor: Volodymyr Kolominov | 10.10.2025, 22:58

Włoski producent samochodów sportowych zaprezentował podwozie Ferrari Elettrica z baterią o pojemności 122 kWh, czterema silnikami, maksymalnej mocy 1000 KM i przyspieszeniu 0-100 km/h w 2,5 sekundy.

Co wiadomo

Ferrari nie ma jeszcze żadnego w pełni elektrycznego modelu w swojej linii. Pierwszym w swoim rodzaju będzie Ferrari Elettrica, którego produkcja rozpocznie się w nowej fabryce w Maranello pod koniec 2026 roku. Ferrari opracowuje własny układ napędowy, baterie wysokonapięciowe, przekładnię i inwertery.

Ferrari nie pokazało Elettrica w całości, ale zapewniło głęboki wgląd w jego podstawę, podwozie i silniki, a także ogłosiło specyfikacje techniczne.

Pierwszy samochód elektryczny Ferrari korzysta z nowej platformy deskorolkowej z baterią zintegrowaną w podłodze. System akumulatorów składa się z 15 modułów, z których każdy zawiera 14 ogniw. Całkowita pojemność jest imponująca — 122 kWh, a moc ładowania — do 350 kW. Napięcie robocze wynosi 880 woltów — o 10% wyższe niż w najnowszych modelach Audi, Mercedesa czy Porsche. Zasięg wynosi ponad 530 km.

Silniki na przedniej osi dostarczają do 210 kW mocy i mogą się wyłączać przy dowolnej prędkości w celu zwiększenia efektywności. Oś tylna (również dwa silniki) dostarcza 620 kW i do 8000 Nm momentu obrotowego w trybie Performance Launch.

Ferrari Elettrica przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy. Maksymalna prędkość jest ograniczona do 310 km/h.

Dźwięk Ferrari Elettrica nie jest generowany cyfrowo, lecz jest bezpośrednim wyrażeniem pracy jej komponentów. Wysokoprecyzyjny czujnik zamontowany na tylnej osi wychwytuje częstotliwości pracy układu napędowego, które są wzmacniane i emitowane w otoczenie, analogicznie jak w przypadku gitary elektrycznej, gdzie dźwięk jest wzmacniany nie przez korpus samej gitary, lecz przez wzmacniacz.

Źródło: Ferrari