Age of Empires 5 może przejść na Unreal Engine — firma szuka specjalistów do pracy z tym silnikiem

Autor: Viktor Tsyrfa | 10.10.2025, 22:55

Prawdopodobnie Microsoft zamierza opracować kolejną wersję Age of Empires na silniku Unreal Engine 5. Ta strategia czasu rzeczywistego (RTS) jest znana z głęboko historycznych ustawień, głównie epoki średniowiecza i wielkich odkryć geograficznych. Dlatego seria często była krytykowana, mimo że eksploatowała nazwy i cechy rzeczywistych epok, wydarzeń i osobistości, ma uproszczoną animowaną grafikę. Unreal Engine może rozwiązać ten problem, ponieważ jest znany z możliwości tworzenia hiperrealistycznych obrazów i oświetlenia.

Co wiadomo

Firma Microsoft opublikowała kilka ofert pracy związanych z doświadczeniem w pracy z Unreal Engine 5. Oferty dotyczą studia graficznego World's Edge, które zajmuje się właśnie franczyzą Age of Empires, więc jeśli studio nie planuje przejścia na nową franczyzę, to będzie nowa Epoka Imperiów. Biorąc pod uwagę, że stosunkowo niedawno ukazały się remastery (Definitive Edition) pierwszych trzech gier serii, można z dużą pewnością założyć, że chodzi o Age of Empires V.

Jednocześnie pojawiają się pytania dotyczące optymalizacji. Unreal Engine został opracowany głównie jako silnik do strzelanek, a mimo że obecnie został dostosowany do różnych typów gier, mogą pojawić się problemy z wydajnością w specyficznych scenariuszach. W tym czasie, jak Essence Engine w Age of Empires IV pokazał wspaniałą pracę nawet na stosunkowo słabych komputerach, gracze mają poważne wątpliwości, czy Unreal Engine będzie w stanie obsługiwać gorące bitwy na kilkaset jednostek bez opóźnień.