Mercedes Vision Iconic nawiązał do przeszłości Mercedes-Benz, aby określić jego przyszłość
Firma Mercedes-Benz zaprezentowała koncept Vision Iconic. Show-car jest inspirowany dziedzictwem marki i stworzony dla jej przyszłości.
Co wiadomo
Vision Iconic przypomina Batmobil w stylu art deco. Ma masywną maskę z dużą podświetlaną kratką i świecącą gwiazdą Mercedesa, a także tył w duchu oryginalnego modelu 300 SL.
Wnętrze Vision Iconic jest jeszcze bardziej koncepcyjne niż z zewnątrz. Mercedes nazywa to „hiperanologiczną” atmosferą, z brakiem ekranów i unoszącą się szklaną kapsułą zwaną „Zeppelin”. Intarsje z imitacji masy perłowej, połączenie analogowych i cyfrowych instrumentów, ożywają przy otwieraniu drzwi. A kierownica, choć wygląda staromodnie, w rzeczywistości nie ma mechanicznego połączenia z kołami, przekazując wszystkie informacje o zmianie pozycji za pomocą przewodów (technologia steer-by-wire).
Koncept-car wyposażono w przyszłościowe technologie, które mogą pojawić się w samochodach przyszłości. Na przykład, lakier nadwozia zawiera moduły słoneczne, które można nakładać na nadwozie pojazdów elektrycznych, podobnie jak cienką pastę.
Nałożenie takich modułów na całą powierzchnię Vision Iconic pozwoli na korzystanie z dodatkowego zasięgu na energię słoneczną, w zależności od położenia geograficznego i lokalnych warunków. Na przykład powierzchnia o wielkości 11 metrów kwadratowych (odpowiednik powierzchni samochodu terenowego średniej wielkości) może generować energię na przebieg do 12 000 kilometrów rocznie w idealnych warunkach. Powłoka nie zawiera pierwiastków ziem rzadkich ani krzemu i może być łatwo recyklingowana. Elementy słoneczne mają 20 procent sprawności i nieprzerwanie generują energię.
Mercedes Vision Iconic. Foto: Mercedes-Benz
Inne cechy technologiczne Vision Iconic to zautomatyzowane sterowanie 4. poziomu wg skali SAE oraz obliczenia neuromorficzne, które naśladują pracę ludzkiego mózgu. Systemy bezpieczeństwa oparte na takich komputerach, na przykład, mogą lepiej rozpoznawać znaki drogowe, pasy ruchu i innych uczestników ruchu drogowego oraz szybsze reagowanie nawet w warunkach słabej widoczności. Obliczenia neuromorficzne mogą zmniejszyć zużycie energii podczas przetwarzania danych w systemach autonomicznej jazdy o 90 procent w porównaniu z nowoczesnymi systemami.
Źródło: Mercedes-Benz