Porsche zaprezentowało pierwszego w pełni elektrycznego Macana GTS

Autor: Volodymyr Kolominov | 21.10.2025, 20:53

Porsche oficjalnie zaprezentowało wersję GTS elektrycznego Macana — to najbardziej kierowcowa wersja crossovera. W ofercie modelu znajduje się między 4S a flagowym Turbo.

Co wiadomo

Moc elektrycznego Macana GTS z dwusilnikowym układem napędowym osiąga 516 KM, ale przy aktywacji Launch Control parametr ten może chwilowo wzrosnąć do 571 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 955 Nm.

Większość mocy GTS skupiona jest na tym samym tylnym silniku, co w topowej wersji Turbo. Porsche twierdzi, że nacisk na tylny napęd czyni GTS bardziej ekscytującym w prowadzeniu.

W poszukiwaniu większego zaangażowania kierowcy GTS otrzymał również elektroniczny tylny dyferencjał, rozkład masy 48:52, specjalne ustawienia amortyzatorów i stabilizatora przechyłów, a także indywidualne systemy kontroli trakcji i wektoryzacji momentu obrotowego.

Prześwit GTS jest o 10 mm mniejszy niż w standardowym modelu. Crossover otrzymał także własny firmowy dźwięk. Skręt tylnej osi oferowany jest opcjonalnie.

Mimo że czysta moc nie jest najważniejsza w pozycjonowaniu GTS, jest on nadal bardzo szybki. Przy aktywacji Launch Control przyspieszenie 0–100 km/h zajmuje 3,8 sekundy. To o 0,3 sekundy szybciej niż 4S i tylko o 0,5 sekundy wolniej niż Turbo.

Macan GTS następnie przyspiesza do 200 km/h w 13,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

Elektryczność pochodzi z tej samej baterii o pojemności 100 kWh, co w 4S i Turbo. W GTS zapewnia ona do 586 km zasięgu według cyklu WLTP. Ładowanie od 10 do 80% przy mocy do 270 kW zajmuje 21 minut.

Od początku 2026 roku Porsche zaoferuje nowy pakiet Sport Design dla wszystkich modeli Macan, w tym nowe zderzaki przedni i tylny. Macan GTS będzie pierwszym modelem, który go otrzyma — nie tylko w standardzie, ale również z charakterystycznym dla GTS stylingiem. Elementy kontrastujące, takie jak wkładki, boczne wloty powietrza, nakładki na nadkola i krawędź adaptacyjnego tylnego spojlera, są w kolorze czarnym. W standardzie są 21-calowe aluminiowe felgi, 22-calowe są opcjonalne.

Wraz z wprowadzeniem nowego Macana GTS dostępne są trzy nowe kolory: powraca popularny Crayon, do niego dołącza typowy dla GTS Carmine Red i po raz pierwszy dla Macana — Lugano Blue. Poza 15 kolorami dostępnymi przez konfigurator Porsche, Porsche Exclusive Manufaktur oferuje prawie 60 dodatkowych odcieni w ramach programu Paint to Sample.

Wewnątrz GTS otrzymał ten sam wystrój co reszta gamy modelowej — w tym 12,6-calowy ekran kierowcy, 10,9-calowy ekran dotykowy oraz opcjonalnie 10,9-calowy ekran pasażera. Tapicerka to mieszanka Race-Tex i czarnej skóry.

Źródło: Porsche