Najbardziej dostępny samochód elektryczny w USA przekroczył swój zasięg wg EPA

Autor: Volodymyr Kolominov | 04.11.2025, 22:23

Nissan Leaf Platinum+ z roku modelowego 2026 pokonał 499 kilometrów (310 mil) na jednym ładowaniu podczas niezależnego testu Edmunds. To o 20% więcej niż oficjalny zasięg EPA wynoszący 417 kilometrów (259 mil). Efektywność samochodu wyniosła 3,6 mili na kilowatogodzinę (około 5,8 km/kWh).

Co wiadomo

Różnica w teście Edmunds w porównaniu do EPA polega na proporcji trybu jazdy miejskiego i autostradowego — 60% miasto i 40% autostrada zamiast 55/45 według metodologii EPA. Zdaniem Edmunds takie podejście bardziej przypomina rzeczywisty scenariusz eksploatacji samochodu elektrycznego.

Wersja na najwyższym poziomie wyposażenia Platinum+ kosztuje nieco ponad 148 148 PLN (40 000 USD) i ma najmniejszy zasięg. Jednak podstawowa wersja S+ jest wyceniana na około 114 815 PLN (31 000 USD) i uzyskała zasięg wg EPA wynoszący 488 kilometrów (303 mil) — prawie o 160 kilometrów (100 mil) więcej niż poprzedni model. Oczekuje się, że w testach ta wersja również przekroczy deklarowane wskaźniki, co uczyni ją jeszcze bardziej atrakcyjnym wyborem na rynku amerykańskim.

Źródło: Edmunds