Toyota testuje nowy silnik benzynowy o mocy 400 KM.

Autor: Volodymyr Kolominov | 07.11.2025, 22:06

Następna generacja hot-hatcha Toyota GR Corolla może otrzymać czterocylindrowy silnik turbo zamiast obecnego trzycylindrowego turbo o pojemności 1.6 litra.

Co wiadomo

Toyota GR Corolla zdobyła kultowy status dzięki swojemu mocnemu trzycylindrowemu silnikowi z turbosprężarką o mocy 300 KM w połączeniu ze sportowymi ustawieniami zawieszenia i układu kierowniczego. Jednak ten charyzmatyczny silnik prawdopodobnie nie będzie żyć wiecznie. Z premierą nowej koncepcji Corolla w Japonii pojawił się nowy 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik, którego moc, jak się mówi, wynosi około 400 KM.

Dyrektor techniczny Toyota Hiroki Nakajima zasugerował MotorTrend, że ten nowy silnik może stać się podstawą przyszłych wysokowydajnych modeli. Chociaż nie potwierdził jeszcze bezpośrednio jego użycia w kolejnej wersji GR Corolla, takie rozwiązanie byłoby uzasadnione, zwłaszcza że techniczne możliwości trzycylindrowego silnika już osiągnęły swój limit.

2.0-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik cechuje się prostszą konstrukcją, większym zasobem mocy i zwiększoną niezawodnością. Sugeruje się, że ma kodowe oznaczenie G20E. Inżynierowie Toyota nawet mówili, że z mocniejszym turbo, silnik może rozwijać moc do 600 KM. Dlatego zyskał przydomek „mały 2JZ”, co jest odniesieniem do legendarnego 3.0-litrowego silnika Toyota.

Jeśli nowa GR Corolla rzeczywiście rozwija moc 400 KM, przewyższy takich rywali, jak Honda Civic Type R (315 KM) i Volkswagen Golf R (328 KM), co da działowi Toyota zajmującemu się opracowywaniem samochodów sportowych przewagę w wyścigu zbrojeń hot-hatchy.

Źródło: MotorTrend