Threads wprowadza funkcje dla podcasterów: Meta dąży do bycia platformą do dyskusji na temat programów

Autor: Volodymyr Stetsiuk | 11.11.2025, 22:58

Sieć społecznościowa Threads, stworzona przez firmę Meta jako alternatywa dla platformy X (dawniej Twitter), ogłosiła nowy kierunek rozwoju: skupienie się na podcasterach i ich odbiorcach. We wtorek firma poinformowała, że pracuje nad wdrożeniem nowych funkcji, które pomogą twórcom skuteczniej promować swoje podcasty, a słuchaczom uczestniczyć w dyskusjach na temat programów.

Co wiadomo

Wśród pierwszych nowości – unikalne wizualne wykonanie linków do podcastów w strumieniu. Teraz będą miały kolorowe tło i miniatury obrazków, co wyróżni je w strumieniu. Ponadto na profilach użytkowników pojawi się osobna sekcja do umieszczania linków do podcastów, która również będzie wizualnie wyróżniona. Ma to ułatwić promowanie programów i zwiększyć audytorium.

Zobacz w Threads

Meta podkreśla, że nie zamierza przekształcać Threads w platformę do streamingu podcastów. Zamiast tego nacisk zostanie położony na tworzenie przestrzeni do dyskusji, opinii i interakcji między autorami a słuchaczami. W szczególności firma pracuje nad narzędziami analitycznymi dla podcasterów, które pozwolą ocenić reakcję społeczności na ich odcinki. W planach są też funkcje, które ułatwią odkrywanie nowych podcastów i tematów do dyskusji.

Meta wyjaśnia to skupienie dużym potencjałem społeczności podcastowej, która ma bliski związek z trendami kulturowymi i potrafi generować aktywne dyskusje. Obecnie dyskusje na temat podcastów są rozproszone między różne platformy: Reddit, X, Facebook, Instagram, YouTube i Spotify. Threads stara się zgromadzić tę publiczność w jednym miejscu.

Obecnie Threads ma ponad 400 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i 150 milionów dziennie, co jest nieco mniej niż X, który deklaruje 600 milionów użytkowników miesięcznie. Jednak przyciągnięcie nawet części społeczności podcastowej może znacznie zmniejszyć tę różnicę.

Źródło: Threads