Google dodaje reklamy do odpowiedzi AI na bazie Gemini

Autor: Volodymyr Stetsiuk | 22.11.2025, 22:57

Google rozpoczęło publiczne testowanie reklam w trybie sztucznej inteligencji. Odpowiedzi, generowane sztuczną inteligencją na bazie Gemini, mogą teraz zawierać linki reklamowe oznaczone jako "sponsorowana" treść. Poinformował o tym konsultant SEO Brodie Clark.

Co wiadomo

Przedstawiciel Google potwierdził, że reklama w AI Mode jest częścią eksperymentów, które trwają już kilka miesięcy. Po raz pierwszy o zamiarze uruchomienia reklam w trybie sztucznej inteligencji firma ogłosiła w maju 2025 roku. Jednocześnie według przedstawiciela, pełne uruchomienie reklam dla szerokiego grona użytkowników nie jest planowane.

Obecnie oprogramowanie preferuje linki organiczne, umieszczając je wyżej niż sponsorowane. W tym kontekście sztuczna inteligencja pełni rolę osobistego asystenta, często przedstawianego w materiałach reklamowych.

Google nie jest jedyną firmą badającą możliwości monetyzacji przez AI. Na przykład platforma X (dawniej Twitter) również ogłosiła uruchomienie reklam w odpowiedziach AI, a OpenAI, według plotek, przygotowuje własną platformę reklamową dla ChatGPT.

Źródło: Brodie Clark