YouTube uruchomił pierwszy spersonalizowany raport roczny dotyczący oglądanych filmów
YouTube przedstawił swoje pierwsze w historii coroczne zestawienie filmów, które użytkownik oglądał w ciągu roku. Jest ono dostępne oddzielnie od statystyk muzycznych Recap YouTube Music, które istniały wcześniej.
Co wiadomo
Nowy YouTube Recap zawiera do 12 spersonalizowanych kart z podsumowaniami roku. Wśród nich są ulubione kanały, tematy, zmiany w nawykach oglądania i nawet typ osobowości widza. Na przykład, Skill Builder jest skierowany do użytkowników uczących się przez filmy, a Sunshiner do tych, którzy szukają pozytywnego contentu. Inne typy to Trailblazer, Wonder Seeker, Connector i Dreamer.
Użytkownicy zobaczą również najlepszych artystów i piosenki roku, a pełniejszą analizę muzyczną znajdą w aplikacji YouTube Music.
Recap jest dostępny od 2 grudnia dla użytkowników w Ameryce Północnej, a w ciągu tygodnia pojawi się na całym świecie. Można go obejrzeć na stronie głównej lub w zakładce „Ty” na YouTube, zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na desktopie.
YouTube zaznaczył, że opracowanie poprzedziło ponad 50 testów, a pomysł zaproponowali sami użytkownicy. Równolegle, firma opublikowała coroczne rankingi. Top-kreatorem szósty rok z rzędu został MrBeast, najpopularniejszym podcastem jest The Joe Rogan Experience, a piosenką roku została Die with a Smile od Bruno Marsa i Lady Gagi.
Źródło: YouTube