Meta aktualizuje wsparcie Facebooka i Instagrama za pomocą SI
Meta obiecała rozwiązać problemy ze swoją obsługą użytkowników Facebooka i Instagrama. W nowej aktualizacji firma przyznała: „nasze wsparcie nie zawsze spełniało oczekiwania”. Teraz do przetwarzania zapytań będzie wykorzystywana sztuczna inteligencja.
Co wiadomo
Na obu platformach pojawi się scentralizowany hub wsparcia, nowa sekcja, w której zgromadzone zostaną wszystkie narzędzia pomocnicze. Będzie w nim działał czat oparty na SI, który odpowie na typowe pytania dotyczące kont i polityki firmy.
Dla użytkowników, którzy nie mogą uzyskać dostępu do swojego konta, dostępne są zewnętrzne narzędzia odzyskiwania dostępu. Meta twierdzi, że ulepszyła ten proces: teraz system wysyła bardziej zrozumiałe powiadomienia e-mail i SMS, a także lepiej rozpoznaje znane urządzenia i miejsca logowania.
Dodano również nowe metody weryfikacji tożsamości, w tym wideoselfie.
Na Facebooku testowany jest nowy asystent SI, który ma zapewnić „natychmiastową spersonalizowaną pomoc” w kwestiach odzyskiwania konta lub konfigurowania profilu. Na razie jednak działa tylko dla ograniczonej grupy użytkowników w ramach nowego hubu wsparcia.
Meta potwierdziła również, że dzięki nowym rozwiązaniom w 2025 roku liczba udanych odzyskiwań zhakowanych kont w USA i Kanadzie wzrosła o ponad 30%.
Źródło:Meta