Ford zastąpił nowy elektryczny furgon modelem benzynowym
Ford ogłosił poważne zmiany w strategii: firma rozszerzy linię hybrydową kosztem redukcji samochodów elektrycznych. Wcześniej producent potwierdził zakończenie produkcji elektrycznego pickupa F-150 Lightning. Teraz wiadomo, że odwołano także planowany elektryczny furgon, który miał być produkowany razem z nowej generacji F-150 Lightning.
Co wiadomo
Zamiast elektrycznego furgonu komercyjnego dla Ameryki Północnej Ford wyda nowy „dostępny furgon komercyjny” w wersjach benzynowych i hybrydowych. Będzie on produkowany w zakładzie Ohio Assembly, gdzie obecnie montuje się podwozia Super Duty, ciężarówki średniotonowe i model E-Series. Ford planuje uczynić z tego zakładu centralny punkt dla komercyjnego oddziału Ford Pro.
W sierpniu tego roku Ford już przesunął start nowej generacji F-150 EV (nazwa kodowa Project T3) na rok 2028 — to trzecie przeniesienie po przesunięciach z 2026 i później na 2027 rok. Elektryczny furgon miał wejść do produkcji w 2026 roku i wcześniej informowano, że projekt postępuje zgodnie z planem.
Zakład Tennessee Electric Vehicle Center, gdzie planowano produkcję obu modeli, zostanie przemianowany na Tennessee Truck Plant i od 2029 roku zacznie produkować nowe pick-upy benzynowe. Wygląda na to, że będą to nowe modele, a nie tylko rozszerzenie produkcji istniejących.
Źródło: Fordauthority