Mercedes sprawi, że reflektory będą rozbieralne, aby ułatwić naprawę

Autor: Volodymyr Kolominov | dzisiaj, 08:03

Mercedes sprawi, że nowoczesne reflektory będą łatwiejsze do naprawy w ramach inicjatywy Tomorrow XX, dążącej do rozwoju gospodarki cyrkularnej. Jeśli teraz soczewki, nakładki, ramki, obudowy i elektronika mają klejowe połączenia, to w przyszłości zostaną zastąpione śrubowymi.

Co wiadomo

Takie podejście pozwoli zastępować pojedyncze uszkodzone elementy zamiast wymiany całego reflektora. To zmniejsza ilość odpadów, obniża koszty naprawy i wydłuża okres użytkowania. Na przykład, jeśli soczewka zostanie uszkodzona przez kamień, mechanik będzie mógł ją po prostu wymontować i zainstalować nową, bez wymiany całego bloku.

Tomorrow XX — to nie tylko reflektory łatwe do naprawy. Mercedes nauczył się ponownie wykorzystywać poliamid zbrojony włóknem szklanym z przetworzonych poduszek powietrznych do produkcji wsporników silnika. Plastik z utylizowanych samochodów można stosować do tapicerowania podwozia nowych modeli.

Inicjatywa zmniejszenia emisji może nie przypaść do gustu klientom kupującym nowe Mercedesy. Badania wykazały, że przetworzony plastik ze starych opon można wykorzystać jako podstawę sztucznej skóry. Niemiecka marka premium twierdzi, że połączenie przetworzonego plastiku z białkami biologicznymi daje „innowacyjny materiał przypominający naturalną skórę pod względem składu i struktury”. Jest on dwukrotnie bardziej odporny na rozrywanie i znacznie bardziej odporny na ekstremalne temperatury.

Wszystkie te metody znacząco zmniejszają emisje dzięki większemu wykorzystaniu surowców wtórnych. Ludzie zwykle zwracają uwagę tylko na emisje z rury wydechowej, ale samochód wpływa na środowisko już zanim właściciel przejedzie nim pierwszy kilometr. Mercedes dąży do zmniejszenia zanieczyszczenia, intensywniej wykorzystując już istniejące materiały i zmniejszając zapotrzebowanie na surowce pierwotne.

Źródło: Mercedes-Benz