Mercedes-Benz przekształcił Unimoga w ciężarówkę, z której byłby dumny Maybach

Autor: Volodymyr Kolominov | wczoraj, 19:47

Mercedes-Benz Special Trucks zaprezentował jubileuszową wersję specjalną ciężarówki Unimog z okazji jego 80-lecia, opracowaną wspólnie z firmą Hellgeth Engineering. Ten pojazd jest ukierunkowany na maksymalny komfort bez utraty zdolności terenowych.

Co wiadomo

Koncept został zbudowany na bazie modelu Unimog U 4023 z osiami portalowymi, mocną ramą i blokadami dyferencjałów.

Główna aktualizacja techniczna — to instalacja 7,7-litrowego rzędowego sześciocylindrowego silnika diesla OM 936 zamiast standardowego 5,1-litrowego silnika o mocy 231 KM. Nowa jednostka rozwija moc 300 KM.

Z zewnątrz pojazd otrzymał przeprojektowane kratki, zderzaki i progi, specjalne panele nadwozia z tyłu, matową szarą farbę, 20-calowe felgi z beadlockami i unikalny zestaw oświetlenia LED. Zamiast tradycyjnych luster zamontowano system MirrorCam z kamerami i wyświetlaczami, który ma ułatwiać poruszanie się zarówno w terenie, jak i w wąskich miejskich warunkach.

W czteroosobowej kabinie wykorzystano wysokiej jakości skórę, kontrastowe szwy, oświetlenie LED i skórzane dywaniki. Autorzy projektu podkreślają niezwykłe połączenie użytkowego podwozia i wykończenia, bardziej charakterystycznego dla premium modeli osobowych.

Unimog został pierwotnie stworzony jako maszyna rolnicza w powojennej Niemczech, a produkcja pod marką Mercedes rozpoczęła się w 1951 roku. Ten pojedynczy egzemplarz zostanie przekazany klientowi do testów eksploatacyjnych, na podstawie których firma oceni perspektywy kierunku seryjnego bardziej luksusowych modyfikacji.

Źródło: Daimler Truck