TikTok Shop uruchamia cyfrowe karty podarunkowe w USA

Autor: Volodymyr Stetsiuk | dzisiaj, 01:12

TikTok Shop wprowadził funkcję cyfrowych kart podarunkowych. Użytkownicy mogą kupować karty w aplikacji i wysyłać je innym użytkownikom TikToka. Koszt od $10 (37 PLN) do $500 (1852 PLN). Karty są dostosowywane za pomocą animowanych szablonów, w tym na urodziny, wesele, podziękowania i inne wydarzenia. 

Co wiadomo

Karty są wysyłane przez email. Aby z nich skorzystać, odbiorca musi mieć konto TikTok. Po aktywacji suma jest dodawana do TikTok Balance. Odbiorca może wysłać odpowiedź lub własną kartę podarunkową. Podobne narzędzia są używane w e-commerce, w tym na Amazon i eBay.


Cyfrowa karta podarunkowa TikTok Shop. Ilustracja: TikTok

Funkcja jest obecnie dostępna tylko w USA. Według TikTok w 2026 roku pojawi się możliwość dodawania wiadomości wideo do karty. Ponadto firma pracuje nad interaktywnym elementem, który ma rejestrować reakcję odbiorcy podczas otwierania karty.

Funkcja została wprowadzona w okresie świąt zimowych. Pod koniec listopada TikTok Shop odnotował ponad $500 mln (1851 mln PLN) sprzedaży w USA w ciągu czterech dni wyprzedaży Black Friday i Cyber Monday.

W przypadku niespełnienia wymogów dotyczących przeniesienia TikToka na własność struktury amerykańskiej, aplikacja może zostać zablokowana. Obecny termin to 23 stycznia 2026 roku.

Źródło: TechCrunch