Aplikacja Facebooka dostaje przeprojektowane menu ustawień z uproszczonymi opcjami
Facebook ogłosił aktualizację swojego menu ustawień aplikacji mobilnej, która będzie dostępna dla użytkowników jeszcze w tym tygodniu. Użytkownicy będą teraz mogli łatwiej znaleźć i zmienić ustawienia prywatności i inne ustawienia dzięki uproszczonym opcjom menu.
Zgodnie z postem na blogu Facebooka, nowe menu ustawień zostało przeprojektowane tak, aby było łatwiejsze i prostsze do znalezienia. Podczas gdy ustawienia Facebooka są obecnie rozłożone na kilka sekcji, teraz będą dostępne w mniejszej liczbie kategorii.
"Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie reklamami, które widzą użytkownicy, ustawianie opcji udostępniania, czy budowanie publiczności dla postów, ludzie nie powinni się zbytnio zastanawiać, od czego zacząć. Dlatego też zmniejszyliśmy liczbę kategorii i zmieniliśmy ich nazwy, aby były bardziej spójne z modelami mentalnymi ludzi", powiedział Facebook w poście na blogu.
Aplikacja będzie teraz miała sześć głównych kategorii ustawień, czyli Konto (Konto), Preferencje (Preferencje), Publiczność i widoczność (Audytorium i widoczność), Uprawnienia (Pozwolenia), Twoje informacje (Twoje informacje), Standardy społecznościowe i zasady prawne (Standardy społecznościowe i zasady prawne). Firma dodaje również kolejny skrót Privacy Checkup na górze strony ustawień, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo zobaczyć i zmienić swoje ustawienia prywatności.
Ostatni raz Facebook przeprojektował swoje menu ustawień w 2018 roku, kiedy to firma skupiła większość opcji na jednej stronie. Teraz wygląda na to, że firma zwraca menu ustawień do bardziej zdecentralizowanego projektu, "aby dokładniej dopasować ludzi modeli mentalnych"
Źródło: Facebook