Rynek laptopów przeczy sceptycyzmowi analityków - sprzedaż kwitnie
Obawy niektórych uczestników rynku PC, że popyt na laptopy spadnie w drugim kwartale roku, nie spełniły się. Raport firmy Strategy Analytics pokazuje, że jest inaczej - okres od kwietnia do czerwca przynosi wzrost sprzedaży notebooków.
Nudne liczby
Niepotrzebne liczby
W drugim kwartale na całym świecie sprzedano 65,6 mln mobilnych komputerów PC, co oznacza wzrost o 15% w stosunku do zeszłego roku, ale spadek o 4% w stosunku do pierwszego kwartału, według Strategy Analytics.O ile rynek laptopów był napędzany głównie przez konsumentów indywidualnych i sektor edukacji, firmy i korporacje wysuwają się na czoło aktywności zakupowej, ponieważ modernizują swoje floty PC.
Lenovo z 24% udziałem i 14% wzrostem przewodzi rynkowi notebooków, za nim plasuje się HP Inc z procentowo niższym udziałem i 11% wzrostem, a na trzecim miejscu jest Dell, który kontrolował 16% dostaw w tym kwartale przy 26% wzroście.
Na czwartym miejscu znalazła się firma Apple z 21% wzrostem i 8% udziałem w rynku. Pierwszą piątkę zamyka Acer z 45% wzrostem dostaw, co daje mu 8% udział w rynku.
Źródło: strategyanalytics