Telegram uruchamia własną platformę reklamową: obiecuje nierzucające się w oczy reklamy bez użycia danych osobowych
Komunikator Telegram ogłosił uruchomienie własnej platformy reklamowej, która jest już dostępna pod adresem promote.telegram.org . Na razie jednak platforma działa w trybie testowym .
Jak to działa
W rzeczywistości, na kanałach Telegrama i są teraz reklamy, ale są one publikowane przez samych właścicieli kanałów jako zwykłe wiadomości. Pavel Durov z drugiej strony obiecuje oficjalne komunikaty reklamowe, które będą bardziej nienachalne i bardziej przyjazne dla użytkownika.
Najpierw, reklamy nie będą wyświetlane w czatach, prywatnych rozmowach i grupach - tylko w dużych kanałach, w których już są reklamy. Dotyczy to kanałów z oglądalnością na poziomie 1000 lub więcej subskrybentów. Reklamy będą dobierane zgodnie z tematyką kanału . Ponadto, posty będą moderowane.
W drugiej kolejności, ogłoszenie będzie małe (nie więcej niż 160 znaków) i będzie zawierało tylko tekst bez linków zewnętrznych i zdjęć. Reklama może pojawić się dopiero po obejrzeniu wszystkich nowych postów w kanale .
Trzecia, Telegram obiecuje nie wykorzystywać danych osobowych użytkowników i zachować ich prywatność. Oznacza to, że treść reklam nie będzie uzależniona od własnych preferencji użytkownika - tylko od tematyki kanałów. Ponadto Telegram nie śledzi, czy użytkownicy klikają na wiadomość reklamową.
Na razie Telegram Ad Platform działa w trybie testowym, ale w przyszłości przychody z reklam mają być dzielone z właścicielami kanałów.
Źródło: Telegram