Portale społecznościowe nie zarobiły około 10 miliardów dolarów z powodu polityki prywatności Apple'a
Nowe dochodzenie przeprowadzone przez The Financial Times ujawnia, że sieci społecznościowe Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły około 9,5 miliarda dolarów przychodów po zmianach w polityce prywatności Apple. W zeszłym roku firma z Cupertino ogłosiła swoją nową politykę przejrzystości dotyczącą śledzenia aktywności użytkowników w aplikacjach, która wymaga od wszystkich deweloperów, aby konkretnie i wyraźnie pytali użytkowników o zgodę na śledzenie ich danych. Polityka weszła w życie w kwietniu, z firmą zakazującą aplikacjom śledzenia aktywności i danych użytkownika, chyba że wyrazi on na to zgodę.
Facebook, w szczególności, wielokrotnie krytykował ten ruch przez Apple, a teraz, dzięki raportowi FT, wiemy, dlaczego sieci społecznej kierownictwo było tak rozczarowany decyzją. Według niektórych szacunków, Facebook jest firmą, która straciła najwięcej pieniędzy na tej zmianie w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi ze względu na swój duży rozmiar. Tymczasem Snapchat stracił największy procent swojego biznesu ze względu na to, że reklamy targetowane, które oferuje swoim reklamodawcom, skierowane są do użytkowników smartfonów, co jest zrozumiałe, gdyż produkt nie posiada wersji desktopowej.
Nowa polityka Apple'a zmusi platformy społecznościowe i inne aplikacje do większej kreatywności w reklamie. Czy to koncentrując się na urządzeniach z systemem Android lub inwestując w rozwój nowych technologii reklamowych i niespersonalizowanego profilowania użytkownika do śledzenia aktywności i reklamy w przestrzeni cyfrowej, proces przywracania starych funkcji będzie długi i trudny dla sieci społecznych, które będą musiały wymyślić inne sposoby generowania przychodów, które nie obejmują śledzenia aktywności użytkowników iPhone'a.
Źródło: xda-developers