Apple naprawiło błąd, który powodował uszkodzenie MacBooków i iMaców po zainstalowaniu macOS Monterey
Firma Apple ogłosiła , że rozwiązała problem z aktualizacją macOS Monterey i na niektórych komputerach Mac.
Co jest nie
prawda?Po wydaniu macOS Monterey, niektórzy użytkownicy zaczęli narzekać, że ich urządzenia pękły. Problem dotyczył laptopów i komputerów z procesorami firmy Intel, które zostały wyprodukowane między 2017 a 2020. Oto ich kompletna lista:
- iMac (Retina 5K, 27-calowy, 2020)
- iMac
- Mac Pro (2019)
- Mac Pro (Rack, 2019)
- Mac mini (2018)
- MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2020)
- MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2019)
- MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2018)
- MacBook Pro (13-calowy, 2020, dwa Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13-calowy, 2020, cztery Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (16-calowy, 2019)
- MacBook Pro (13-calowy, 2019, dwa Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (15-calowy, 2019)
- MacBook Pro (13-calowy, 2019, cztery Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (15-calowy, 2018)
- MacBook Pro (13-calowy, 2018, cztery Thunderbolt 3)
Po zainstalowaniu macOS Monterey te modele przestały się uruchamiać. Jak się okazuje, problem związany jest z firmware na chipie zabezpieczającym Apple T2, więc nie dotknął gadżetów z markowymi chipami z serii M - one po prostu nie mają osobnego chipu T2.
Wydana aktualizacja usuwa ten błąd i zapobiega dalszym awariom. Jednak użytkownicy , którym już zepsuł się komputer Mac, będą musieli udać się do centrum serwisowego , aby przywrócić swoje urządzenie do życia .
Źródło: MacRumors