Apple naprawiło błąd, który powodował uszkodzenie MacBooków i iMaców po zainstalowaniu macOS Monterey

Autor: Helena Szczerbań | 06.11.2021, 11:59

Firma Apple ogłosiła , że rozwiązała problem z aktualizacją macOS Monterey i na niektórych komputerach Mac.

Co jest nie

 prawda?

Po wydaniu macOS Monterey, niektórzy użytkownicy zaczęli narzekać, że ich urządzenia pękły. Problem dotyczył laptopów i komputerów z procesorami firmy Intel, które zostały wyprodukowane między  2017 a 2020. Oto ich kompletna lista:

  • iMac (Retina 5K, 27-calowy, 2020)
  • iMac
  • Mac Pro (2019)
  • Mac Pro (Rack, 2019)
  • Mac mini (2018)
  • MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2020)
  • MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2019)
  • MacBook Air (Retina, 13-calowy, 2018)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2020, dwa Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2020, cztery Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (16-calowy, 2019)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2019, dwa Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2019)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2019, cztery Thunderbolt 3)
  • MacBook Pro (15-calowy, 2018)
  • MacBook Pro (13-calowy, 2018, cztery Thunderbolt 3)

Po zainstalowaniu macOS Monterey te modele przestały się uruchamiać. Jak się okazuje, problem związany jest z firmware na chipie zabezpieczającym Apple T2, więc nie dotknął gadżetów z markowymi chipami z serii M -  one po prostu nie mają osobnego chipu T2.

Wydana aktualizacja usuwa ten błąd i zapobiega dalszym awariom. Jednak użytkownicy , którym już zepsuł się komputer Mac, będą musieli udać się do centrum serwisowego , aby przywrócić swoje urządzenie do życia .

Źródło: MacRumors