Nissan znajduje nowe zastosowania rozładowanych akumulatorów w pojazdach elektrycznych [wideo]
To, co dzieje się z przestarzałymi akumulatorami pojazdów elektrycznych, gdy stają się niezdatne do użytku zgodnie z ich przeznaczeniem, jest coraz bardziej palącą kwestią, która budzi niepokój przemysłu i społeczeństwa. Pomimo zużycia, nadal mogą przechowywać ładunek i służyć do innych celów.
Jednym z możliwych zastosowań przestarzałych akumulatorów jest zapewnienie zasilania awaryjnego na przejazdach kolejowych. To jest dokładnie to, co firma Nissan zdecydowała się zrobić z akumulatorami swoich pojazdów elektrycznych Leaf po wymianie ich na nowe.
Według firmy pod koniec cyklu życia baterii ogniwa mogą zachować od 60 do 80 procent pojemności. Te zasilacze zastępują obecnie akumulatory kwasowo-ołowiowe w zasilaczach awaryjnych na przejazdach kolejowych w Japonii, od przejazdu Atago na linii Joban do miasta Minamisoma w prefekturze Fukushima.
Akumulatory litowo-jonowe mogą również ładować się w ciągu jednej trzeciej czasu wymaganego do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych i działają dłużej – średnio 10 lat w porównaniu do 3-7 lat w przypadku modułów kwasowo-ołowiowych.
Aby metoda zadziałała, należy wprowadzić zmiany w infrastrukturze zarządzania. Gwarantuje to, że akumulatory są w stanie wytrzymać przepięcia, takie jak pobliskie uderzenia piorunów. Obecnie trwają próby analizujące skutki takich wydarzeń, a także innych zjawisk pogodowych, takich jak tajfuny.
Źródło: Nissan w Europie