Counterpoint Research: Amazfit stał się jednym z trzech największych producentów inteligentnych zegarków

Autor: Maksim Panasovskiy | 30.11.2021, 15:14

Amazfit stał się trzecim co do wielkości producentem smartwatchów na świecie, wyprzedzając Huawei w trzecim kwartale 2021 roku. O tym czytamy w raporcie agencji analitycznej Counterpoint Research.

Od lipca do września włącznie Amazfit dostarczył na rynek 9,9 miliona smartwatchy. W porównaniu z trzecim kwartałem 2020 roku udało się niemal podwoić swoje przesyłki (+89%). Jednocześnie udział w rynku wzrósł do 5,8%.

W raportowanym okresie inteligentne zegarki firmy były popularne w krajach Unii Europejskiej. W szczególności w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii. Na przykład w Niemczech przesyłki Amazfit wzrosły dwa i pół razy w ciągu roku. Ponadto Amazfit ponad czterokrotnie zwiększył swoje dostawy w Turcji (+324%). Najlepiej sprzedającymi się modelami były GTR2e i T-Rex Pro.

Pokonując Huawei, Amazfit ustępuje teraz tylko dwóm gigantom: Apple i Samsungowi. Liderem pozostaje firma z Cupertino, która kontroluje 21,8% rynku. Jednak jego udział w porównaniu z okresem bazowym spadł o 10%. Z kolei rekordowe dostawy Galaxy Watch 4 i Galaxy Watch 4 Classic pozwoliły Samsungowi zająć 14,4% rynku smartwatchów (wzrost z 9,9%).

Źródło: Gizmochina