Imponujący akt wprowadzenia w błąd: oficjalne oświadczenie Huawei w odpowiedzi na oskarżenie Bloomberga o udział w cyberataku w Australii

Autor: Maksim Panasovskiy | 20.12.2021, 16:49

Zeszły tydzień Bloomberg opublikował dochodzenie, z którego wynika, że ​​w 2012 roku Chiny wykorzystały sprzęt Huawei do cyberataku na australijską sieć telekomunikacyjną. Firma wydała już oficjalne oświadczenie.

Co jest znane

W oświadczeniu Huawei dzwoni opublikowanie Bloomberg „spektakularny akt wprowadzenia w błąd”. Firma zauważa, że ​​historia cyberataku na sieć telekomunikacyjną nie jest poparta faktami. Huawei jest w Australii od prawie 20 lat, ale „po raz pierwszy dowiaduje się” o incydencie opisanym w śledztwie. Jednocześnie australijscy operatorzy TPG i Optus już poinformowali, że nie mają informacji o rzekomej sytuacji.

Na swoją obronę Huawei przytacza jeszcze kilka faktów. Po pierwsze, sprzęt firmy nie zawiera złośliwego oprogramowania. Potwierdziło to brytyjskie Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa.

Po drugie, wszystkie sieci telekomunikacyjne obsługiwane są przez operatorów komórkowych, a Huawei nie może uzyskać dostępu do sprzętu bez pisemnej zgody klienta. Firma nazwała nieprawdę informacją, że aktualizacja oprogramowania może łatwo zainstalować kod bez wiedzy operatorów.

Huawei zauważa, że ​​inżynierowie firmy nie mają dostępu do kodu źródłowego. Dodatkowo producent deklaruje, że wszyscy zainteresowani systemem bezpieczeństwa klienci mają możliwość stałego sprawdzania produktów.