Amazon usprawnił wyszukiwanie produktów za pomocą obrazów i AR

Autor: Bohdan Kaminskyi | 15.09.2023, 19:50

Getty Images

Amazon zaprezentował nowe narzędzia do wyszukiwania produktów na urządzeniach mobilnych, w tym wyszukiwanie obrazów i ulepszoną rzeczywistość rozszerzoną (AR).

Co wiadomo

Wyszukiwanie multimodalne umożliwia zrobienie zdjęcia produktu i dodanie tekstu do zapytania w celu zawężenia wyników. Na przykład, jeśli użytkownik szuka części do lodówki, może zrobić jej zdjęcie i określić model.

Funkcja AR, która pokazuje meble i wyposażenie, działa teraz z mniejszymi przedmiotami, takimi jak lampy, tostery i ekspresy do kawy. Narzędzie pozwala również przenosić przedmioty z jednej powierzchni na drugą.

Narzędzie Find-on-Amazon jest podobne do rozwiązań Google i Pinterest, umożliwiając wyszukiwanie przedmiotów na podstawie zdjęcia z Internetu, mediów społecznościowych lub wiadomości e-mail. Pozwoli to na znalezienie wizualnie podobnych przedmiotów, nawet jeśli użytkownik nie zna ich nazwy.

Niektóre z wprowadzonych funkcji są już dostępne dla użytkowników.

Źródło: TechCrunch