Apple uznane za najbardziej wpływową markę świata

Autor: Helena Szczerbań | 15.12.2022, 23:36

Firma badawcza World Brand Lab podsumowała rok 2022 i stworzyła ranking 500 najbardziej wpływowych marek na świecie.

Co to jest tym razem

Jak wyjaśnia firma, siła przebicia marki to jej zdolność do rozwoju i zdobywania rynków, a także do osiągania zysków. Coroczne rankingi (które notabene są publikowane od 2003 roku) oceniają markę według trzech kluczowych wskaźników: udziału w rynku, lojalności wobec marki i globalnego przywództwa.

W efekcie na czele rankingu z 2022 roku znalazło się Apple. Za nim plasują się Microsoft i Google, które zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Ogólnie rzecz biorąc, pierwsza dziesiątka wygląda tak:

  • Apple
  • Microsoft
  • Google
  • Amazon
  • Walmart
  • Toyota
  • McDonald's
  • Mercedes-Benz
  • Coca-Cola
  • Tesla

Źródło: World Brand Lab