Hiszpania stała się pierwszym krajem UE, który ograniczył reklamę kryptowalut – grzywny do 300 000 euro
Hiszpańskie władze postanowiły wprowadzić ograniczenia dotyczące reklamy kryptowalut w kraju. To pierwszy taki przypadek w Unii Europejskiej.
Hiszpańska Krajowa Komisja Giełdy jest uprawniona do regulowania reklam. Decyzja pojawia się w związku z obawami rządu, że promowanie handlu cyfrowymi monetami może zaszkodzić niedoświadczonym handlowcom, którzy nie są w pełni zorientowani w technologii i nie są świadomi wszystkich możliwych zagrożeń.
Teraz blogerzy z widownią przekraczającą 100 000 subskrybentów i reklamodawcy muszą powiadomić władze o swoich planach reklamowania kryptowaluty co najmniej 10 dni przed publikacją ogłoszenia / wideo. Ponadto blogerzy będą musieli zgłaszać wszystkie nagrody otrzymane za promowanie cyfrowej waluty.
Lista innowacji na tym się nie kończy. Władze będą wymagać od blogerów publikowania „jasnych, neutralnych, zrównoważonych i uczciwych” wiadomości o ryzyku związanym z handlem kryptowalutami. W szczególności o możliwości utraty wszystkich inwestycji. Naruszenie zasad podlega karze grzywny do 300 000 euro.
Należy zauważyć, że jesienią ubiegłego roku Narodowa Komisja ds. Giełdy w Hiszpanii skomentował tweet piłkarza Andresa Iniesty, który promował giełdę kryptowalut Binance. Z konta regulatora pozostawiono wiadomość ostrzegającą, że aktywa kryptograficzne, jako produkty nieuregulowane, niosą ze sobą znaczne ryzyko.
Źródło: Chłopiec